Meta została ukarana grzywną w wysokości 400 milionów dolarów, po tym gdy irlandzki regulator prywatności stwierdził, że praktyki reklamowe i przetwarzanie danych firmy naruszają unijne przepisy dotyczące prywatności
Irlandzka Komisja Ochrony Danych stwierdziła, że Meta powinna zostać ukarana dwiema grzywnami – jedną w wysokości 210 milionów euro, za naruszenie przez Facebooka ogólnego rozporządzenia Unii Europejskiej o ochronie danych (RODO) i drugą grzywną w wysokości 180 milionów euro, związaną również z naruszeniem tego samego prawa przez Instagram. Łącznie kary wynoszą 390 milionów euro.
DPC oświadczyło, że Meta musi dostosować swoje operacje przetwarzania danych do wytycznych w ciągu trzech miesięcy. Organ nadzorujący jest głównym organem regulacyjnym Meta i kilku innych amerykańskich gigantów technologicznych, których siedziby znajdują się w Irlandii.
Decyzja DPC oznacza, że Meta będzie musiała opracować wersję swoich aplikacji, która nie wykorzystuje danych osobowych do celów reklamowych, w ciągu trzech miesięcy.
Meta poinformowała w oświadczeniu, że planuje odwołać się od wyroku. Decyzja nie oznacza zakazu spersonalizowanych reklam, a firmy mogą nadal korzystać z platform Meta w celu kierowania reklam do użytkowników.