Google udoskonala rekomendację ,,usuń słowa kluczowe”

Zdjęcie: Unsplash.com

Google aktualizuje jedną z zasad dotyczących automatycznie stosowanych rekomendacji. W tym przypadku mowa o usuwaniu zbędnych słów kluczowych

Strona ,,Rekomendacje” dostępna w panelu Google Ads to miejsce, w którym gromadzone są automatyczne sugestie dotyczące możliwości ulepszenia kampanii. Google zapowiedział, że od 19 stycznia 2023 roku, rekomendacje dotyczące automatycznego usuwania zbędnych słów kluczowych, będą również uwzględniać słowa kluczowe z różnymi typami dopasowania. Zbędne słowa kluczowe to odpowiedniki najskuteczniejszych słów kluczowych lub słów kluczowych o mniej ścisłym dopasowaniu. 

Zdjęcie: Unsplash.com

Co to dokładnie oznacza?

Jeżeli na koncie Google Ads automatyczna rekomendacja usuwania zbędnych słów kluczowych jest włączona, to aktualnie opcja ta umożliwia automatyczne usunięcie słów kluczowych powiązanych z określoną grupą reklam, strategią ustalania stawek, określonym miejscem docelowym lub danym typem dopasowania. Od 19 stycznia 2023 roku, funkcjonalność ta zostanie rozszerzona na słowa kluczowe z różnymi typami dopasowania.

Przykład zastosowania: załóżmy, że w danej grupie reklam dysponujemy słowem kluczowym ,,sportowe buty męskie” (dopasowanie do wyrażenia), oraz słowem ,,buty sportowe” (dopasowanie przybliżone). Po aktualizacji oraz przy zastosowanej opcji automatycznej rekomendacji usuwania słów kluczowych, system Google usunie (zbędne) słowo ,,sportowe buty męskie”, ponieważ dodane w tej grupie słowo ,,buty sportowe” w dopasowaniu przybliżonym wystarczy do wyświetlenia  reklamy na zapytanie o ,,sportowe buty męskie”. Do dnia 18 stycznia włącznie automatyczne wdrożenie takiej rekomendacji nie jest to możliwe ze względu na nadal obowiązujące ograniczenie konkretnego typu dopasowania.

W kontekście nadchodzącej zmiany warto:

  1. Sprawdzić, czy na naszych kontach automatyczne stosowanie rekomendacji w odniesieniu do usuwania słów kluczowych jest aktywne,
  2. Zweryfikować, czy aktualizacja Google sprawi, że kampanie Google Ads będą nadal w stanie zrealizować zakładany cel. Jeżeli nie jesteśmy pewni, czy aktualizacja Google sprawdzi się na naszych kontach – rekomendujemy ją wyłączyć.

Źródło: https://www.searchenginejournal.com/advertisers-react-to-googles-remove-redundant-keywords-update/475814/#close