Automatyczne tworzenie usług w GA4
W ostatnim czasie użytkownicy Universal Analytics mogą zauważyć nowy komunikat w interfejsie narzędzia: ,,1 lipca 2023 r. ta usługa przestanie przetwarzać dane. Aby zachować ciągłość pomiarów witryny, utwórz nową usługę Google Analytics 4 (GA4). Jeśli tego nie zrobisz, w marcu 2023 r., utworzymy ją za Ciebie na podstawie pierwotnej usługi i z wykorzystaniem dotychczasowych tagów witryny.’.
Oznacza to, że jeśli do końca lutego 2023 roku nie skonfigurujesz usług w GA4, Google zrobi to sam, automatycznie. Dokładniej rzecz ujmując, stworzone zostaną nowe usługi GA4, które będą połączone z obecnymi usługami Universal Analytics.
Wspomniane narzędzia, przynajmniej teoretycznie, powinny mieć zaimplementowane analogiczne funkcje, takie jak te, na bazie których powstały (np. cele). Co więcej, planowane jest wykorzystanie tagów z GA3, które mają posłużyć za schemat wyjściowy do konfiguracji GA4.
Warto wspomnieć, że możliwe jest anulowanie automatycznego stworzenia usług, i da się to zrobić do końca lutego 2023 roku. Należy jednak pamiętać, że Universal Analytics zostanie wycofany już w lipcu 2023, co oznacza, że czasu na transfer do GA4 jest coraz mniej i nie powinno się tego odkładać na ostatnią chwilę.
GA3 i GA4 – różnice
Jeśli skorzystasz z automatycznej konfiguracji GA4, miej na uwadze, że nie wykorzystasz wówczas pełnego potencjału nowej wersji Analytics. Dlaczego? Z uwagi na to, że wersja GA3 oraz GA4 różnią się między sobą strukturą zliczania danych, limitem wymiarów i metryk, a także celów. Zatem kluczowa w przejściu na nową wersję jest wcześniejsza poprawna konfiguracja, przeprowadzona samodzielnie, która będzie spełniała potrzeby oraz oczekiwania organizacji.
GA4 – wsparcie
W zależności od tego, czy potrzebujesz pełnego skonfigurowania, konsultacji czy audytu, dedykowani specjaliści dostosują rozwiązanie do Twoich potrzeb. Zaplanuj cały proces ze swoim Account Managerem – przez wdrożenie GA4 możesz przejść z SalesTube.
Automatyczne tworzenie usług nie dotyczy użytkowników Google Analytics 360.
Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/12938611#zippy=%2Cin-this-article