Nowe ograniczenia – co dokładnie się zmieni?
Meta jest coraz częściej poddawana kontroli pod kątem praktyk reklamowych, które ostatnimi czasy zostały uznane za nielegalne na mocy prawa Unii Europejskiej. Jak podają: ,,[…] Zdajemy sobie sprawę, że nastolatki niekoniecznie są tak przygotowane, jak dorośli, aby podejmować decyzje dotyczące wykorzystania ich danych online do celów reklamowych, szczególnie jeśli chodzi o pokazywanie im produktów dostępnych do zakupu.”.
Firma rozszerza również możliwości w zakresie kontrolowania reklam wyświetlanych dla nastolatków. Meta udostępni im dodatkowe narzędzia, które pozwolą lepiej zarządzać reklamami oraz tym, co widzą. Co więcej, platforma stara się także blokować te treści, które mogą mieć niekorzystny wpływ, m.in.: alkohol, produkty finansowe i usługi odchudzające.
Nadchodzące zmiany są odpowiedzią na wyniki badań prowadzonych przez firmę, bezpośrednie informacje zwrotne od rodziców i ekspertów ds. rozwoju dzieci, zasady Organizacji Narodów Zjednoczonych dotyczące praw dziecka oraz, nieprzypadkowo, globalne regulacje.
Więcej na temat nowości w targetowaniu reklam do nastolatków można przeczytać na blogu SalesTube: https://www.salestube.tech/pl/blog/bedzie-trudniej-ale-bezpieczniej-nowe-zmiany-w-reklamie-do-nastolatkow-na-meta-platforms-2/