YouTube w końcu wprowadza monetyzację dla swoich krótkich treści – YouTube Shorts, czyli krótkich filmów trwających nie więcej niż 60 sekund, które są wyświetlane na stronie głównej, na karcie głównej kanału, jak i na specjalnie przygotowanej karcie Shorts w aplikacji. Program zostanie uruchomiony w lutym 2023 roku i będzie dostępny dla wszystkich twórców z 1000 subskrybentów lub więcej i 10 milionami wyświetleń Shorts.
Jak podaje YouTube:
,,Od 1 lutego 2023 roku partnerzy będą mogli zarabiać na reklamach, które są oglądane pomiędzy filmami w Shorts Feed. Ten nowy model podziału przychodów zastąpi Fundusz YouTube Shorts.”
Wyzwanie z krótkimi klipami polega na tym, że nie można ich bezpośrednio monetyzować poprzez reklamy pre- lub mid-roll, tak jak w przypadku regularnego przesyłania filmów, więc YouTube pracował w ostatnim czasie nad nowym rozwiązaniem. Jest to znaczący rozwój dla twórców, którzy czekali na tę funkcję, odkąd została ogłoszona w zeszłym roku.
Z drugiej strony, ta aktualizacja sprawia, że YouTube Shorts jawi się jako bardziej konkurencyjne dla twórców treści i przybliża działania platformy do tych, które prowadzi TikTok. Niemniej, w przeciwieństwie do nich YouTube Shorts nie dzieli się przychodami bezpośrednio z twórcami.
Źródło: https://frizbit.com/blog/digital-marketing-news-updates-from-january-2023/#som2