Google zmienia ustawienia kierowania na treść strony

Zdjęcie: Freepik.com

Od marca 2023 r. Google zmieni zasady kierowania reklam na treść strony. Dodatkowo wszystkie przekierowania na treść strony zostaną umieszczone w jednym miejscu w panelu Google Ads – na stronie „Treść”.

Jedna z metod kierowania reklam w kampaniach Google Ads w Sieci Reklamowej to kierowanie na treść strony, która uwzględnia kierowanie na: „Tematy” (wiele stron o konkretnej tematyce), „Miejsca docelowe” (kierowanie na konkretne witryny w Sieci Reklamowej), „Słowa kluczowe w reklamach displayowych/wideo” (słowa opisujące treści wyszukiwane przez użytkowników Internetu, powiązane z naszymi produktami lub usługami, które chcemy promować).

Aktualnie kierowanie na treść strony jest zawężane wraz z uwzględnieniem kolejnych kryteriów: np. kierowanie na tematy wraz z kierowaniem na wybrane słowa kluczowe zawęża kierowanie do użytkowników, którzy spełniają obydwa warunki. W tym konkretnym przypadku oznacza to, że reklamy wyświetlają się  wyłącznie przy treściach pasujących jednocześnie do wszystkich objętych kierowaniem tematów oraz słów kluczowych w reklamach displayowych i wideo.

Zdjęcie: Freepik.com

Zmiana Google

Od marca 2023 roku Google zmieni zasady kierowania reklam na treść strony – reklamy zaczną wyświetlać się przy treściach pasujących do dowolnego kierowania na: tematy, miejsca docelowe lub słowa kluczowe.

Co to oznacza?

Zmiana w kierowaniu na treść strony oznacza, że w sytuacji, w której używaliśmy kilku sposobów precyzujących kierowanie, od marca 2023 przestanie działać w dotychczasowej formie. Potencjalnie może być to równoznaczny ze zwiększeniem zasięgu, czyli liczby wyświetleń, kliknięć i kosztów kampanii. Rekomendujemy sprawdzenie kampanii, które wykorzystują kierowane na treść strony pod kątem przyszłych zmian potencjalnie rozszerzających zasięg kierowania.

Źródło: Opracowanie własne na podstawie Google Newsletter