Mural może być efektywnym oraz efektownym połączeniem reklamy i sztuki
W opinii Polaków, wśród trzech najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej, mural jest nadal najlepiej ocenianą formą reklamy wielkoformatowej – 7x lepiej ocenianą niż siatka reklamowa (badanie Kantar Public dla Good Looking Studio, czerwiec 2022).
Street art – w tym mural – uznawane są jako głos ulicy, który stanowi naturalne środowisko do niestandardowej komunikacji dla tych, do których taki głos jest ważny i zapamiętywalny.
Przyciąga uwagę formatem, odmiennością od innych reklam w przestrzeni publicznej oraz wymiarem sztuki, która łączy ze sobą kreatywne podejście autorów murala z komunikacją produktu marki.
Dzięki temu połączeniu, możemy zbudować love brand marki oraz wykorzystać lokalny charakter nośnika tworząc z niego viral w online, co z kolei jest kolejnym motywatorem do użycia tej formy reklamy, łącząc światy offline i online, które dla najmłodszych generacji stanowią naturalną jedność.
Świetnym przykładem połączenia sztuki i reklamy był The North Face, który wszedł w kooperację z marką Gucci wypuszczając sportową kolekcję odzieży premium. Stworzono ogromny mural do złudzenia imitujący mięciutką, puchową kurtkę. Projekt powstał w Mediolanie, a zdjęcia w błyskawicznym czasie obiegły świat. Kooperacja marek stworzyła murale na całym świecie m.in. w Nowym Jorku czy Hongkongu, ale to jednak włoski street art podbił serca odbiorców.
Źródło badania: Raport Kantar Public dla Good Looking Studio
Opracowanie własne