Źródło graficzne: freepik.com
Od marca 2023 r. trwały testy nowego wyglądu panelu Google Ads. Ich celem było usprawnienie nawigacji i ogólnej łatwości korzystania z platformy. Nowy design, który powstał na podstawie testów został stworzony z myślą o zorganizowaniu stron w bardziej tematycznie powiązane grupy.
Oto pięć głównych kategorii, które znajdziesz w nowym menu:
- Kampanie: gdzie analizujesz, optymalizujesz i zarządzasz swoimi kampaniami.
- Cele: gdzie definiujesz, monitorujesz i aktualizujesz swoje cele konwersji.
- Narzędzia: miejsce, w którym znajdziesz narzędzia do planowania, licytacji i budżetów, rozwiązywania problemów i wiele więcej.
- Rozliczenia: gdzie monitorujesz swoje wydatki i płatności.
- Administracja: miejsce, w którym zarządzasz swoim zespołem, zabezpieczeniami i ustawieniami konta.
Co dalej?
Google nadal gromadzi informacje o tym, jak użytkownicy korzystają z nowego designu. Niektóre z ważniejszych tematów, które zostały zauważone, to:
- Zmiana wymaga czasu: Google rozumie, że przestawienie się na nowy design może zająć trochę czasu. Dlatego dostęp do poprzedniego designu będzie możliwy do 2024 roku.
- Niektóre przepływy pracy potrzebują poprawek: Google zdaje sobie sprawę, jak ważne jest dla użytkowników raportowanie słów kluczowych i szuka sposobów na ułatwienie tego procesu.
- Menu zajmują miejsce: Google rozumie, że potrzebujesz dużej przestrzeni ekranu do pracy z danymi i że nawigacja zajmuje część tej przestrzeni. Dlatego sprawdzane są inne rozwiązania, takie jak zwiększenie responsywności menu na mniejszych ekranach i umożliwienie użytkownikom większej kontroli nad odstępami, podobnie jak w Gmailu.