Chatboty oparte o sztuczną inteligencję są niekwestionowanym hitem i najgorętszym tematem H1 2023 roku. Trend ten został oczywiście zapoczątkowany przez firmę OpenAI, która pod koniec 2022 udostępniła ChatGPT całemu światu. Wiele innych gigantów technologicznych jak Google czy Meta, również rozpoczęło pracę na podobnymi rozwiązaniami inteligentnego generowania tekstu.
Apple chce włączyć się do wyścigu AI, a na rynku chat botów AI zaczyna robić się tłoczno.
Apple nie chce pozostać w tyle za konkurencją i od kilku miesięcy stale zgłębia temat. Priorytetowo pracuje nad stworzeniem odpowiedzi na narzędzie od OpenAI.
Obecnie narzędzia prototypowe wykorzystywane są na potrzeby wewnętrzne, aby pracownicy mogli testować wszystkie ich funkcje. W przyszłości Apple chce rozszerzyć działania tworzonych modeli językowych w swojej organizacji, a jedną z możliwości jest przekazanie narzędzi personelowi działu wsparcia AppleCare, aby lepiej pomagać użytkownikom ich produktów. Z nieoficjalnych informacji wynika, że działy odpowiedzialne za rozwój sztucznej inteligencji oraz oprogramowania w Apple zaczynają coraz ściślej ze sobą współpracować – co nie powinno nikogo dziwić; ostatnie miesiące konkurencji pokazały, jak kreatywnie i efektywnie można wykorzystać taką integrację.
Narzędzia opracowywane przez Apple mają finalnie być zintegrowane z ich produktami. Nie wiadomo czy (i kiedy) chatbot powędruje do szerszej publiczności. Niewykluczone, że chatbot Apple trafi jedynie do wąskiego grona pracowniczego.
Oficjalnego launchu narzędzia pracownicy nie spodziewają się szybko. Apple koncentruje się na próbie rozwiązania potencjalnych problemów związanych z prywatnością związanych ze sztuczną inteligencją. Dopracowanie tego typu technologii jest niełatwe i z pewnością nieprędko ujrzy światło dzienne.
Źródło:https://www.theverge.com/2023/7/23/23804825/apple-gpt-chatbot-apple-care-siri-chatgpt