Google wprowadza nowy typ kampanii oparty na AI – Demand Gen

Źródło graficzne: Freepik.com

Google wprowadza nowy typ kampanii oparty na AI – Demand Gen, której celem jest zwiększenie zainteresowania reklamowanymi produktami lub usługami.

Głównym celem kampanii Demand Gen jest pomaganie reklamodawcom w wyszukiwaniu i pozyskiwaniu klientów za pomocą angażujących, odpowiednich i wizualnych kreacji reklamowych. Demand Gen wspiera konwersje, wizyty na stronie i inne działania (takie jak rejestracje czy dodawanie do koszyka) na platformach skoncentrowanych na rozrywce – takich jak YouTube (w tym Shorts), Discover czy Gmail.

Dostęp do nowych funkcji Demand Gen jest już możliwy poprzez zapisanie się do wersji beta. Jeśli posiadasz aktywną kampanię Discovery, zostanie ona automatycznie przekształcona na Demand Gen po zapisaniu się do bety. Od października reklamy Discovery będą mogły być zaktualizowane do wersji Demand Gen.

Nowe funkcje Demand Gen:

  • Wielkoformatowe narracje: pozwoli zaangażować odbiorców różnorodnymi formatami reklam – od krótkich filmów, przez karuzele, po zdjęcia w formacie portretowym i kwadratowym.
  • Odnajdywanie większej ilości potencjalnych klientów: po dostarczeniu danych własnych  Google, poszuka nowych klientów podobnych do tych, którzy już zaangażowali się w interakcję z marką.
  • Wydajność dostosowana do unikalnych celów: możesz optymalizować Demand Gen pod względem konwersji lub korzystać z strategii opartych na wartości.

Jak się przygotować na nadchodzące zmiany w reklamach Discovery

Zachęcamy do zapisania się do bety Demand Gen już dziś. Dzięki temu możliwe będzie korzystanie z wszystkich najnowszych funkcji. Od października Demand Gen będzie dostępny dla wszystkich reklamodawców w Google Ads. Z początkiem 2024 roku rozpoczną się automatyczne aktualizacje wszystkich pozostałych kampanii Discovery. W najbliższych miesiącach Google udostępni więcej zasobów i najlepszych praktyk, aby proces aktualizacji był jak najbardziej płynny.