Nowe narzędzia szansą na lepsze poznanie ścieżki zakupowej klienta
Zgodnie z informacjami opublikowanymi na blogu Tik-Toka, dotychczasowe pomiary konwersji były niedokładne z racji nieliniowego charakteru procesu zakupowego na platformie. Dlatego Tik-Tok, stale rozwija swoje funkcje i narzędzia, aby zapewnić użytkownikom i reklamodawcom lepszy poziom analizy i optymalizacji wyników.
Dokładniejszy pomiar konwersji umożliwi klientom dostosowanie strategii atrybucji, co może znacząco wpłynąć na poziom sprzedaży. Zgodnie z przedstawionymi informacjami, Self-Attributing Network rozpocznie działania od 2024 roku, obecnie znajduje się w fazie testowej.
Użytkownicy często przewijają treści, zapoznając się z reklamą produktu, jednak nie dokonują zakupu od razu. Szacuje się, że około ¾ konwersji jest niedoszacowanych, biorąc pod uwagę wskaźnik ,,click-and-buy”. Dlatego też Performance Comparison oraz SAN mają za zadanie poprawić dokładność pomiarów konwersji, analizując ją na podstawie poszczególnych etapów zakupowych. Będą uwzględniać m.in.: wyświetlenia treści, dodanie produktu do koszyka, rozpoczęcie transakcji, czy końcowo zapłaty za produkt.
Narzędzia te poszerzają zakres informacji udostępnianych przez partnerów w obszarze pomiarów mobilnych. Rozszerzają widoczność atrybucji zarówno w 1-dniowym, jak i 7-dniowym oknie, co może być szczególnie pomocne przy kategoriach produktów o nieliniowym i wydłużonym w czasie procesie zakupowym (np.: motoryzacja).
Źródło: https://www.marketingdive.com/news/tiktok-last-click-measurement-solution-campaign-conversions/694089/