W ostatnich dniach października firma Paramount zapowiedziała wprowadzenie możliwości zakupów z wykorzystaniem pilota do telewizora. Usługa ma być dostępna na początku jedynie w Australii od początku 2024 roku.
Idea ta ma na celu uproszczenie możliwości zakupowych z wykorzystaniem odbiornika do poziomu robienia ich poprzez media społecznościowe. Jest to pierwsza taka inicjatywa na tym rynku.
Reklamy, w których działania rozpoczynają się od pilota do telewizora, zapewniają szybszą ścieżkę do zakupu zarówno dla marketerów, jak i konsumentów. Pojawiają się one na ekranie odbiornika, a widzowie mają możliwość reakcji za pomocą jednego kliknięcia.
Rodzaje reklamy, które pozwalają na zakup produktu za pomocą pilota, generują około cztery razy więcej konwersji niż te same komunikaty korzystające z kodów QR [według danych z kampanii reklamodawcy roku]. Ułatwienie widzowi działania oznacza lepsze i mniej wymagającą aktywność dla konsumentów co przekłada się również na uproszczenie lejka marketingowego.
Dla marketingowców będzie to stanowić innowacyjną okazję do wyjścia poza tradycyjne banery lub promocję „kup teraz”. Kreatywnie mogą wykorzystać narrację telewizyjną, którą znają i kochają, i iść o krok dalej, a jak wiadomo im częstsze wezwania do działania, tym większe prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu.
Źródło:
https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2023/oct/24/shoppable-content-ads-tv-australia-video-paramount-test
https://www.marketingdive.com/news/future-of-shoppable-tv-ads-not-qr-codes/695648/