Zbiór najważniejszych nowości i zmian związanych z Google – październik 2023

Źródło graficzne: Freepik.com

Google niezmiennie zaskakuje nowymi narzędziami i kolejnymi testami. Zebraliśmy listę najciekawszych informacji, z którymi warto być na bieżąco:

  1. Google testuje w USA możliwość kreowania obrazów w wyszukiwarce dzięki generatywnej sztucznej inteligencji AI SGE. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę prośbę o konkretny obraz, a Google SGE spróbuje go dla Ciebie stworzyć. Co więcej, testowana jest możliwość tworzenia notatek roboczych. Szukając czegoś w wyszukiwarce, można zapisywać sobie najważniejsze informacje w drafcie, który zostanie przeniesiony do dokumentów już jako całość. Dzięki temu nie musisz co chwilę otwierać strony z notatkami. 

Więcej:  New ways to get inspired with generative AI in Search 

  1. Google stworzył nowe narzędzie Google Ads Data Manager, które pomoże w prostszy sposób zarządzać danymi First-party w jednym miejscu. Ułatwi to dotarcie do użytkowników z odpowiednimi treściami, usprawni pomiar konwersji oraz pozwoli na efektywniejsze wyciąganie wniosków z zebranych danych. Narzędzie będzie ogólnodostępne już na początku 2024 roku.

    Dowiedz się więcej: Simplifying the management of your first-party data oraz Google Ads rolls out new tool for centralized access to all first-party data
  1. Czy wiesz jak działają kampanię Demand Gen? Jest to rodzaj kampanii w Google Ads oparty na sztucznej inteligencji. Ich zadaniem jest na różnych etapach lejka marketingowego kreowanie zapotrzebowania na reklamowany produkt wśród potencjalnych klientów jak i ich świadomości. Demand Gen ma w przyszłości zająć miejsce klasycznych kampanii Discovery. Nowy rodzaj kampanii ma zapewnić dotarcie do użytkowników w wielu miejscach tj. YouTube Shorts, in-stream, in-feed, Discover czy Gmail. Co więcej, kampanie, dotrą także do grup odbiorców – Lookalike.

    Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób i kiedy warto postawić na Demand Gen polecamy artykuły: :  Demand more from social with AI-powered ads oraz Demand Gen – Kampanie Google Ads oparte na AI
  1. Wyszedł nowy odcinek podcastu z serii Talking AI: How predictive AI is supercharging bidding strategies. Strategie ustalania stawek za pomocą AI mogą być bardzo efektywne. Doświadczeni goście dzielą się w rozmowie z prowadzącą swoimi spostrzeżeniami, wskazówkami oraz najważniejszymi faktami z tej dziedziny.

    Posłuchaj: How predictive AI is supercharging bidding strategies

W październiku odbył się webinar Best of Google AI for Performance, który podsumował innowacje Google AI Performance w 2023. Był to rok, w którym pojawiło się wiele ciekawych innowacji w tej dziedzinie AI. Obejrzyj: Best of Google AI for Performance

Źródło: Opracowanie własne