Wielkimi krokami zbliża się święto wyprzedaży – Black Friday, które w tym roku będzie jednak inne, niż te dotychczasowe. W tegorocznym okresie Black Week, który jest niezwykle istotnym momentem dla branży e-commerce, stajemy przed zupełnie nowym wyzwaniem związanym z dyrektywą Omnibus. Jak więc przygotować się do tego intensywnego okresu zachowując uczciwość, a jednocześnie efektywnie przygotować kampanię sprzedażową?
Wprowadzenie dyrektywy Omnibus wyznaczyło nowy standard w zakresie promocji w branży e-commerce. Marki muszą skrupulatnie dostosowywać swoje kampanie promocyjne, a przede wszystkim feedy produktowe, aby unikać dezinformacji i problemów natury prawnej.
Nowe regulacje obejmują między innymi krytyczną ocenę wszystkich działań opartych na feedach produktowych, które muszą być zgodne z wymogami dyrektywy, zapewniając dokładne i rzetelne informacje o produktach, a co najważniejsze o ich cenie, której przedstawienie użytkownikom w mylący sposób jest surowo karane przez UOKiK. Aby serwisy partnerskie mogły przedstawiać użytkownikom obniżki cenowe w zgodny z nową dyrektywą sposób, niezbędne jest wprowadzenie do feed’u produktowego dodatkowego parametru wskazującego najniższą cenę z ostatnich 30 dni.
Przed okresem Black Week jak co roku warto zastanowić się także, jaki budżet powinien zostać przeznaczony na działania płatne, aby osiągnąć oczekiwane założenia sprzedażowe. Teoretycznie możemy przeanalizować to na swoich danych historycznych z ubiegłych lat, możemy sprawdzać potencjał za pomocą Google Trends czy wyszukiwarki słów kluczowych, możemy budować skomplikowane tabele z analizą wyników. Wszystkie te rzeczy jednak zajmują dużo czasu, którego wiecznie brakuje, a już na pewno w tak intensywnym okresie, jakim jest Black Week. Stąd też w Salestube stworzyliśmy narzędzia wychodzące naprzeciw oczekiwaniom, rozwiązujące te problemy.
Analiza potencjału zapytań z autorskim narzędziem One Prophet
W dziale SEM Salestube wykorzystujemy w tym celu nasze autorskie narzędzie One Prophet. Narzędzie umożliwia naszym klientom dogłębną analizę potencjału zapytań na okres Black Week. Dzięki niemu możemy zidentyfikować istotne słowa kluczowe, trendy i zachowania konsumentów. Pozwala to na optymalizację kampanii reklamowych i osiągnięcie założonych wyników sprzedażowych. Narzędzie wykorzystując dane z Google Trends tworzy model predykcyjny w oparciu o dane nawet z ostatnich 5 lat. W One Prophet można analizować sezonowość danych fraz w różnych interwałach czasowych. Możemy także sprawdzić, jak przy zachowaniu historycznego trendu będzie kształtowało się zainteresowanie w wyszukiwarce Google w przyszłości.
Czy Twoje konto jest gotowe na wzmożone działania?
W okresie Black Friday wydajemy więcej i tworzymy nawet kilkadziesiąt nowych kampanii. Takie działanie może generować błędy i niedociągnięcia, ale również przeciążenie systemu reklamowego. Abyśmy mogli się przed tym ustrzec, wykorzystujemy w naszych działaniach drugie autorskie narzędzie autorskie narzędzie Health Monitor, które pomoże nam w odpowiednim przygotowania kont reklamowych do wzmożonych działań w okresie Black Week.
W Health Monitorze jesteśmy w stanie, w szybki sposób, przeanalizować 59 różnych aspektów konta Google Ads (6 dotyczy również konta Google Merchant Center). Raport na podstawie znalezionych błędów i ostrzeżeń oblicza “Health Score”, który określa kondycje konta i daje specjalistom szybki wgląd do rzeczy, które wymagają poprawy. Poza szatą wizualną samej aplikacji użytkownik jest w stanie również wygenerować plik Excel zawierający przejrzystą analizę jego kont.
Jak skutecznie analizować dane w trakcie Black Week i podejmować decyzje przynoszące zyski?
W trakcie trwania Black Week, dla naszych klientów często kluczowe jest monitorowanie wyników kampanii w ujęciu rok do roku. W tym celu, dzięki narzędziu tworzymy specjalny dashboard, który umożliwia porównanie osiągnięć z poprzednimi latami. Parametry możemy sprawdzić z ogromną szczegółowością – porównując dane nawet co do godziny!
Dedykowany raport pozwala nam w każde Black Friday na ocenę tempa wydatków i skuteczności w działaniach Google Ads porównując wyniki do Black Friday z zeszłego roku – nawet od wczesnych godzin porannych. Ta funkcjonalność pozwala specjalistom szybciej zareagować na ewentualne spadki dynamiki wyświetleń/kliknięć/kosztu YoY.
Cały artykuł dotyczący E-commerce w okresie Black Week oraz narzędzi, które pomogą usprawnić pracę i zoptymalizować rezultaty prowadzonych kampanii dostępny jest na blogu SalesTube >>LINK<<