Reklamy pojazdów to format reklam skoncentrowanych na wynikach, ukierunkowany na dolną część lejka zakupowego, który umożliwia reklamodawcom motoryzacyjnym promowanie całego swojego portfolio pojazdów dla zainteresowanych klientów przeglądających pojazdy w Google. Reklamodawcy mogą zwiększyć sprzedaż, optymalizując zarówno konwersje online (kontakty) jak i konwersje offline (wizyty w salonach).
Kampania Performance Max z plikami danych o pojazdach to oparty na AI format ukierunkowany na skuteczność wielokanałową, który pomaga reklamodawcom zwiększyć sprzedaż pojazdów. Kampania pokazuje użytkownikom kluczowe informacje i optymalizuje pod cele omnichannelowe.
Reklamy pojazdów obsługują portfolio obejmujące zarówno nowe, jak i używane pojazdy pochodzące od dealerów, sprzedawców, pośredników oraz producentów oryginalnego sprzętu. Reklamy mogą służyć do promowania wyłącznie pojazdów osobowych do zastosowań niekomercyjnych.
Jak to działa?
- Reklamodawcy muszą przesłać plik danych o pojazdach do Merchant Center. Plik musi zawierać informacje takie jak np. marka, model, cena, przebieg czy kolor.
- Należy utworzyć kampanię Performance Max z plikami o danych o pojazdach.
- Należy mieć połączone konto z Merchant Center i profilem firmy w Google.
Reklamy pojazdów są obecnie dostępne w Australii, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych oraz w ograniczonej wersji beta w wybranych krajach.
Źródło:
https://support.google.com/merchants/answer/11189169?hl=en-GB