Toyota, JBL, Logitech, Hortex, Philips, Nivea czy L’Oréal – to tylko kilka firm, które znalazły się w gronie 60 nominowanych marek do nagrody Best Brands Awards 2024 w 3. polskiej edycji rankingu, który organizowany jest przez Group One i GfK – an NIQ company. W każdej z sześciu kategorii decyzją konsumentów zostało wyłonione TOP 10 firm, które szlakiem ubiegłych lat powalczą o tytuł najsilniejszej marki w Polsce. “Oscary Marketingu” w tegorocznej edycji przyznane zostaną w kategoriach: Best Overall Brand, Best Polish Brand, Best Sustainability Brand, Best Life Changing Technology Brand, a także w dwóch nowych: Best Momentum Brand oraz Beauty & Self-Care Brand.
Tegorocznym badaniem w Polsce objętym zostało aż 40 kategorii produktowych, w którym przebadanych zostało około 400 marek, a swój głos oddało 8 tys. respondentów. Na podstawie otrzymanych wyników stworzony został ranking TOP 10 w 6. kategoriach tegorocznej edycji Best Brands Poland.
Marki nominowane do 6. Nagród Best Brands Poland 2024:
Wśród TOP 10 w kategorii Best Beauty & Self-Care Brand nominowane do “Oscara Marketingu” zostały marki: Dove (Body Care), Ziaja (Face Care), Philips (Small Personal Appliances), Maybelline (Makeup), Nivea (Face Care), Head and Shoulders (Hair Care), OnlyBio (Hair Care), Oral B (Small Personal Appliances), Eveline (Makeup), a także L’Oréal (Makeup).
Wśród TOP 10 w kategorii Best Momentum Brand marki wytypowane głosem konsumentów to: JBL (Headphones & Earphones), OnlyBio (Hair Care), Lubella (Groceries: Pasta), Dyson (Vacuum Cleaners & Robots), Logitech (Gaming Accessories), Samsung (TV), Magnat (Wall Paints), InPost (Couriers), De’Longhi (Coffee Machines) oraz Apple (Smartphones).
Do “Oscara Marketingu” w kategorii Best Brand Overall wśród TOP 10 nominowanych marek, konsumenci wskazali: InPost (Couriers), Nivea (Body care), Lipton (Tea), Lay’s (Salty Snacks), Samsung (TV), Lubella (Groceries: Pasta), Winiary (Groceries: Sauces & Dips), Coca-Cola (Soft Drinks), Tarczyński (Packaged Meat), Eveline (Makup).
W kategorii Best Polish Brand, wśród TOP 10 nominowanych marek wytypowane głosem konsumentów zostały: Ludwik (Dishwashing Detergents), Eveline (Makeup), Winiary (Groceries: Sauces & Dips), Tarczyński (Packaged Meat), InPost (Couriers), Koral (Ice Creams), PZU (Insurances), Hortex (Frozen Foods), Piątnica (Dairy: yogurts and dairy desserts), Lubella ( Groceries: Pasta).
O zwycięstwo w kategorii Best Life Changing Technology Brand powalczą: Bosch (Major Domestic Appliances), Philips (Small Personal Appliances), Logitech (Gaming Accessories), Garmin (Smartwatches & Fitnessbands), Kärcher (Vacuum Cleaners & Robots), Apple (Computer Hardware), Dyson (Vacuum Cleaners & Robots), Sony (TV), Toyota (Cars), InPost (Couriers).
Wśród nominowanych marek w kategorii Best Sustainability Brand w TOP 10 kategorii znalazły się: Hortex (Frozen Foods), Samsung (Smartphones), Tarczyński (Packaged Meat), Żywiec Zdrój (Soft Drinks), Toyota (Cars), Dolina Dobra (Packaged Meat), Frosch (Cleaning agents), OnlyBio (Hair Care), Eveline (Makeup), InPost (Couriers).
Zwycięskie marki sześciu kategorii rankingu Best Brands Poland 2024, którym przyznane zostaną tegoroczne “Oscary Marketingu”, ogłoszone zostaną podczas uroczystej finałowej Gali Best Brands Awards 2024. Gala odbędzie się 6 czerwca 2024 r. w murach Zamku Ujazdowskiego w Warszawie.
Inicjatorem i organizatorem rankingu Best Brands Poland jest Group One — największa niezależna grupa komunikacyjna.
Partner merytoryczny – GfK – an NIQ company
Partner strategiczny & mediowy: TV Polsat, Interia
Partnerzy medialni: Forbes, Forbes Women, Puls Biznesu, Media i Marketing Polska oraz Handel Extra.
Wśród sponsorów wydarzenia znaleźli się: RMF FM, RTB House, Vidoomy, Media & Leads, BLIK.
Ranking wspiera – Serviceplan Group.