Performance Max uzyskuje nowe funkcje oparte o AI, wspierające kampanie
Google Ads wzbogaciło w ostatnim czasie kampanie Performance Max o nowe funkcje oparte o AI. Większość funkcji znajduje się w fazie beta. Celem nowych funkcji jest pozyskanie nowych informacji i wglądu w działanie kampanii oraz poprawienie efektywności i zwrotu z inwestycji w kampanię.
Nowe funkcje w Performance Max:
- Tryb wartości klienta – dzięki temu rozwiązaniu, specjaliści, który wykorzystują cel konwersji zakup, będą mogli docierać do klientów charakteryzujących się wysoką wartościowością. Funkcja znajduje się w trybie beta.
- Cel utrzymanie klienta – funkcja ma na celu odzyskać utraconych klientów. Ta funkcja jest dostępna w wersji beta.
- Szczegółowe dane demograficzne – Szczegółowe dane demograficzne zawarte w statystykach odbiorców pozwalają zrozumieć niewykorzystaną jeszcze grupę demograficzną, dzięki czemu można tworzyć reklamy bezpośrednio odpowiadające określonym grupom wiekowym i płciowym. Rozwiązanie jest dostępne w “Statystykach odbiorców”.
- Statystyki dotyczące tempa budżetowania – funkcja pozwalająca na śledzenie wydatków w czasie rzeczywistym, bieżące i prognozowane wydatki oraz prognozowana wydajność konwersji.
- Wykluczenia adresów IP na poziomie konta – wykluczanie określonych adresów IP, aby zapobiec marnowaniu budżetu na niechciane interakcje z reklamami.
- Rozszerzenie końcowego URL – Funkcja pozwala na włączenie eksperymentu z rozszerzeniem końcowego adresu URL. Spowoduje to podział ruchu i przeznaczenie części budżetu na testowanie tej funkcji przy jednoczesnym śledzeniu wyników wraz z pierwotną konfiguracją. Funkcja jest obecnie w wersji beta.
Źródło:
https://searchengineland.com/google-performance-max-new-ai-features-440031