Linkedin idzie za przykładem swoich konkurentów i kładzie mocny nacisk na treści video. Najnowsza aktualizacja aplikacji wprowadza nową sekcję “Videos For You”. Użytkownicy mogą przeglądać sugerowane filmy bez dźwięku, w mniejszym formacie, poruszając się poziomo po tej sekcji. Dotknięcie wideo otwiera je w trybie pełnoekranowym, gdzie użytkownicy mogą przewijać materiały w dobrze nam znany sposób – pionowo.
Wzrost liczby treści wideo podkreśla transformację LinkedIn z serwisu do poszukiwania pracy i nawiązywania kontaktów, w platformę coraz bardziej przypominającą tradycyjne media społecznościowe.
Źródło: linkedin.com
Według raportu finansowego Microsoft za IV kwartał roku fiskalnego 2024 treści wideo są obecnie najszybciej rosnącym formatem na LinkedIn. Platforma odnotowała 34% wzrost liczby przesyłanych filmów rok do roku, a użytkownicy dzielą się 1,5 miliona treści na minutę.
Dlaczego jest to istotne: wprowadzenie nowej zakładki wideo przyczyniło się do wzrostu liczby tworzonych materiałów w tym formacie. Użytkownicy coraz częściej wykorzystują je do opowiadania historii, co może być łatwiejsze do stworzenia bardziej angażujących treści. Dodatkowo, twórcy z platform takich jak Instagram, TikTok czy YouTube korzystają z zakładki wideo, aby budować swoją obecność na LinkedIn, ponownie wykorzystując wcześniej stworzone treści. Transformacja platformy w kierunku “video-friendly” przyczyni się do zmiany podejścia tworzenia wizerunku marek na Linkedin oraz zmniejszenia dystansu między pracodawcą a pracownikiem.
Źródło:
https://www.lindseygamble.com/blog/linkedin-adds-videos-for-you-section-highlighting-recommended-videos-to-watch