Wrzesień 2019

newsletter Wrzesień 2019

A w nim:

  1. Change Serviceplan Poland stworzył spot dla G2A.com
  2. Nowy pakiet interaktywnych reklam dostępny od jesieni na Facebooku
  3. Google wprowadził reklamy wideo
  4. Aktualności w aplikacji Snapchat
  5. YouTube Masthead — wielka reklama na przywitanie w aplikacji telewizyjnej
  6. RMF FM słuchany przez dyrektorów i prezesów
  7. Facebook wprowadza call to action ,,Wyślij wiadomość” w reklamach Stories
  8. Dynamic Ad Insertion – prototyp zaprezentowany przez TVP
  9. Zdrowie emocjonalne ważne dla pokolenia Z
  10. Facebook kupuje firmę CTRL-Labs
  11. SEM – testy A/B w kampaniach PLA przy użyciu
    user bucket

Change Serviceplan Poland stworzył spot dla G2A.com


Rozpoczęła się nowa kampania reklamowa witryny G2A.pl. Firma założona w Polsce, oferuje sprzedaż gier online, elektroniki oraz sprzętu dla graczy. 

spot G2A.com

Za stworzeniem spotu stoi Change Serviceplan Poland, który w przetargu pokonał 12 zaproszonych agencji. 

Sam spot odzwierciedla motto “Przegrywasz, gdy przepłacasz” (“You lose when you overpay”).  Reklama łączy świat fantazji zawarty w grach online z rzeczywistością. Reklama została nakręcona w Bułgarii, a wyreżyserowana przez Szymona Pawlika z firmy Neverest. 

Źródło:  https://www.serviceplan.com

Spot online dostępny pod tym linkiem


Nowy pakiet interaktywnych reklam dostępny od jesieni na Facebooku


Facebook we wrześniu ogłosił wprowadzenie nowych formatów reklamowych. Mają one nie tylko podnosić interaktywność, ale i wzmacniać komunikację z potencjalnym klientem. 

pakiet interaktywnych reklam na facebook

Pierwsza nowość opiera się na możliwości tworzenia przez reklamodawcę materiałów wideo z ankietami i publikowaniu ich na portalu społecznościowym. Funkcja dostępna będzie na urządzeniach mobilnych. 

Kolejna nowa opcja wiąże się z wciąż rozwijaną technologią rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality). Portal Facebook zwiększy zakres możliwości wprowadzenia reklam AR, dzięki czemu będzie można w ciekawy sposób zaprezentować promowane produkty oraz usługi . Wersja beta ma być dostępna już w tym roku.

Dodatkowo postanowiono  powiększyć katalog interaktywnych formatów o reklamy grywalne. Jako przykład podawana jest gra wprowadzona przez markę Vans, w której odbiorca wciela się w  Stevena Van Dorena. Rezultatem nowej kreacji był wzrost wskaźnika rozpoznawalności i przychylności do marki o 2,4 pkt (favorability). 

Wszystkie powyższe nowości będą dostępne na całym świecie.

Źródło: https://www.cnbc.com


Google wprowadził reklamy wideo


 

Google postanowił rozszerzyć dostępne oferty promocji o kolejne formaty dynamiczne. Firma wprowadza reklamy wideo, aby ułatwić reklamodawcom kontakt z potencjalnym klientem. Pomocna jest tutaj funkcja “uczenia maszynowego”, gdzie po pewnym czasie automatycznie wyświetla się najbardziej wydajna kombinacja wybranych formatów.

Google wprowadził reklamy wideo

Firma wprowadza również reklamę TrueView do głównego kanału YouTube. Użytkownik wchodzący na stronę od razu styka się z kreacją umieszczoną na górze platformy. Format niewątpliwie przyciągnie większe grono odbiorców ze względu na lepszą widoczność kreacji.

Źródło: Google


Aktualności w aplikacji Snapchat


Twórcy Snapchat’a starają się zachęcić do korzystania z aplikacji oraz pozyskać nowych użytkowników.

 Aktualności w aplikacji Snapchat

We wrześniu firma wprowadziła tryb aparatu 3D, który można wykorzystać przy udostępnianiu zdjęć oraz w interakcji z innymi użytkownikami. Kamera działa podobnie, jak funkcja zdjęć trójwymiarowych na platformie Facebooku. Nowa opcja zmienia nie tylko perspektywę ujęcia, ale i wygląd fotografowanej osoby. Na wykonane zdjęcia można nanieść różne filtry oraz ulepszenia. 

Z nowej funkcji mogą na razie korzystać jedynie posiadacze iPhoneX i jego nowszych wersji. Niezależnie od modelu telefonu, każdy może odbierać snapy ze zdjęciem 3D.

Źródło: https://breakingnews.ie


YouTube Masthead — wielka reklama na przywitanie w aplikacji telewizyjnej


YouTube wprowadza reklamy masthead na ekrany telewizyjne. Reklamy masthead na ekrany telewizorów można kupić na podstawie kosztu wyświetlenia (CPM) i będą one dostępne w zarezerwowanych miejscach docelowych.

YouTube Masthead

Reklamy masthead zostaną automatycznie odtworzone kilka sekund po wyświetleniu, a marki będą mogły kierować reklamy do niestandardowych odbiorców. Niedawny eksperyment z Media Science wykazał, że reklamy YouTube na ekranach telewizorów przynoszą wzrost o 10 procent w porównaniu z reklamami w telewizji liniowej. Firma informuje, że ekrany telewizyjne są najszybciej rozwijającym się urządzeniem, z dziennym czasem oglądania wynoszącym 250 milionów godzin dziennie.

Źródło: https://marketingland.com

 


RMF FM słuchany przez dyrektorów i prezesów


 

RMF FM słuchany przez dyrektorów i prezesów

Udział RMF FM pod względem słuchania wśród wyższej kadry zarządzającej w okresie od stycznia do sierpnia 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 26,3 proc.

Względem poprzedniego roku zwiększył się on o 6,3 pkt. proc. – wynika z danych Radio Track Kantar Polska. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 11,9 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. Na podium znalazła się jeszcze Trójka, której udział w rynku zmniejszył się o 0,4 pkt. proc. do 8,7 proc.

Zdecydowanie największy spadek odnotowała Jedynka, która w zestawieniu spadła z szóstej na jedenastą lokatę. Jej wynik zmalał o 3,8 pkt. proc. do 2,8 proc.

Źródło: https://wirtualnemedia.pl

 


Facebook wprowadza call to action ,,Wyślij wiadomość” w reklamach Stories


 

Facebook wprowadza call to action

Reklamodawcy na Facebooku mogą teraz używać reklam Stories w celu rozpoczęcia konwersacji w Messengerze.

Nowy call to action działa w reklamach stories zarówno na Facebooku, Instagramie jak i Messengerze.

Jak to działa? Użytkownik widząc reklamę stories przesuwa w górę komunikat ,,Wyślij wiadomość”, by rozpocząć konwersację z marką bez wychodzenia z aplikacji.

Funkcja dostępna jest dla firm ze skonfigurowanym szablonem Messengera na ich kontach Facebook Ads.

Źródło: https://marketingland.com


Dynamic Ad Insertion  – prototyp zaprezentowany przez TVP


 

Dynamic Ad Insertion7 października podczas 46. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE 2019 w Jachrance odbyła się prezentacja rozwiązania pozwalającego na dynamiczne podmienianie reklam (z ang. Dynamic Ad Insertion, w skrócie DAI) na dekoderach operatorów kablowych.

Technologia DAI polega na tym, że na każdym odbiorniku telewizyjnym i dekoderze podpiętym do sieci internet, możliwe jest wyświetlenie innego, dedykowanego przekazu reklamowego.

Publicznie zaprezentowany prototyp jest przykładem współpracy pomiędzy Telewizją Polską a operatorami: Korbank oraz MatteBOX, którzy świadczą usługi telewizyjne w modelu IPTV. Telewizja Polska w sygnale dostarczanym do operatorów wysyła specjalne znaczniki, które zawierają informację o początku i końcu bloku reklamowego a systemy po stronie operatora w zależności od zdefiniowanego profilu wyświetlają różne reklamy, dostosowane do preferencji widzów w gospodarstwie domowym. 

Wartością dla widzów z zastosowania dynamicznego profilowania reklam jest to, że reklama która zostanie wyświetlona na telewizorach będzie dostosowana do ich oczekiwań i potrzeb. Wartością dla reklamodawców – precyzyjne targetowanie.

Źródło: https://centruminformacji.tvp.pl


Zdrowie emocjonalne ważne dla pokolenia Z


 

pokolenie z

Interesujący insight z badnia firmy A.T. Kearney. Pokolenie Z (urodzeni w latach 90. i w okolicach 2000 r.) bardziej troszczy się o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne niż wcześniejsze pokolenia. To wpływa na sposób robienia przez nich zakupów.

Jak wynika z badań, pokolenie Z chce ograniczać czas spędzany w mediach społecznościowych, bo czuje przesyt informacjami. Stąd aż 81% osób z pokolenia Z deklaruje, że lubi robić zakupy w tradycyjnych sklepach, a 58% twierdzi, że wizyty w tych sklepach pozwalają im odłączyć się od mediów społecznościowych i świata cyfrowego.

Źródło: Marketing Drive


Facebook kupuje firmę CTRL-Labs


CTRL-Labs

Kolejna spółka w portfelu Facebook. Tym razem gigant social media chce umożliwić sterowanie komputerem za pomocą elektronicznej opaski i poleceń wydawanych w myśli.

CTRL-Labs to spółka, która pracuje nad elektroniczną opaską, która ma pozwolić ludziom wykonywać takie czynności jak klikanie myszką komputerową, dzielenie się zdjęciami w mediach społecznościowych i wykonywanie podobnych zadań po prostu przez pomyślenie o nich. Urządzenie jest na razie w fazie prototypu i upłynie co najmniej kilka lat, zanim będzie można mówić o wdrożeniu komercyjnym.

Źródło: Business Insider


SEM –  testy A/B w kampaniach PLA przy użyciu user bucket


Po co nam testy?

W przypadku działań reklamowych realizowanych w wyszukiwarce nawet najlepsza biznesowa intuicja nie zastąpi rzetelnej analizy wyników kampanii. Do podejmowania decyzji potrzebne są testy. W searchu testujemy kampanie za pomocą eksperymentów a co z kampaniami  shoppingowymi? W kampaniach PLA do testów wykorzystujemy segmentacje userów powracających za pomocą parametrów z Analyticsa.  

User Bucket - jak działa

User Bucket – jak działa

Analytics losowo przypisuje każdego z Twoich użytkowników do jednej ze 100 grup. W przypadku każdego użytkownika wymiar Grupa użytkowników (wartości od 1 do 100) wskazuje grupę, do której został on przypisany. Uwzględniając warunek Grupa użytkowników w definicji odbiorców, możesz utworzyć wiele różnych grup odbiorców, które będą się różnić tylko wartością Grupa użytkowników. Możesz następnie porównywać wyniki różnych kampanii dla identycznych odbiorców.

Źródło: własne


 

Dziękujemy