A w nim:
- Powiększenie panelu telemetrycznego w 2020 roku
- JetLine wprowadza nową sieć nośników reklamowych
- Niestandardowe działania reklamowe w Polsat Media
- Facebook zmienia swoje logo
- Twitter uruchamia “Privacy Center”
- Marquard Media Polska zamyka swoje magazyny
- Nowy algorytm Google – BERT już jest. Jak wpłynie na wyniki wyszukiwania?
- Universal Music Artists – aplikacja dla artystów wytwórni UM
- 10 mln użytkowników na starcie w Disney +
- Instagram wprowadza funkcję Reels pozwalającą nagrywać teledyski
- Wzrost zaufania i przejrzystości w programmatic dzięki Sellers.json
- Nowa usługa Facebook Pay
- Wirtualna rzeczywistość jako skuteczne narzędzie komunikacji
Powiększenie panelu telemetrycznego w 2020 roku
W 2020 roku planowanie jest powiększenie panelu telemetrycznego, na podstawie którego zbierane są dane dotyczące oglądalności telewizji w Polsce. Dotychczas panelem objętych było 2000 gospodarstw domowych – ich liczba wzrośnie do 3500, dzięki czemu zamiast 5,5 tys osób monitorowane będzie zachowanie 9,4 tys osób. Powiększenie panelu pozwoli też na uzyskanie bardziej szczegółowych i stabilnych danych, zwłaszcza dotyczących stacji z niższą oglądalnością. Dzięki temu mniejsza ilość czasu raportowana będzie z zerową widownią,
Powiększenie panelu jest jedną z kilku zmian monitorowania Nielsena planowanych na przyszły rok. Kolejną będzie rozszerzenie zasięgu pomiaru o Internet. Wykorzystana zostanie m. in. technologia Nielsen Streaming Meter, czyli pasywny pomiar wszystkich aktywności streamingowych wykorzystujących sieć Internetową w gospodarstwie domowym.
Żródło: własne
JetLine wprowadza nową sieć nośników reklamowych
Od października 2019 roku Jetline rozszerzył swoją ofertę o nową sieć nośników. MORE czyli Miejskie Okna Reklamowe to 55-calowe ekrany montowane w witrynach sklepowych, punktach usługowych i gastronomicznych. Przeznaczone są dla ruchu pieszego, zlokalizowane w najbardziej trafficowych miejscach miasta.
Do końca 2019 roku oferta obejmuje jedynie nośniki zlokalizowane w Warszawie. W planach na 2020 rok jest rozszerzenie oferty na miasta z G8. Kampanie realizowane są w cyklach tygodniowych a ekrany pracują w godzinach 6:00-24:00 i emitują spoty 10 sekundowe (60 emisji spotów klienta w godzinie).
Zalety wykorzystywania nośników MORE:
-realizacja niestandardowych działań (spoty warunkowane pogodą, natężeniem ruchu, odliczanie, zegar)
– szybkość uruchomienia kampanii
– dynamiczny kontent
– integracja z social mediami
Źródło: Jetline, opracowanie własne
Niestandardowe działania reklamowe w Polsat Media
Postprodukcyjne lokowanie produktu jest nowością z zakresu niestandardowych działań reklamowych oferowaną przez Polsat Media. Usługa polega na domontowaniu lokowanego produktu do gotowego materiału filmowego, np. nagranego już serialu. Wykorzystywana technologia rozwijana jest od 2014 roku, a wykorzystywana już na 4 kontynentach.
Korzyścią dla reklamujących się firm, jest krótszy niż w przypadku standardowego lokowania czas produkcji, jak i czas procesu od zlecenia do emisji jak i niższy koszt.
Źródło: Polsat Media, opracowanie własne
Facebook zmienia swoje logo
4 listopada br. Mark Zuckerberg zaprezentował nowe logo Facebooka, które ma za zadanie „odzwierciedlać ewolucję portalu na przestrzeni ostatnich lat”.
W ciągu ostatnich 15 lat, do ekosystemu Facebooka dołączyło kilka aplikacji takich jak, Instagram, WhatsApp czy Messenger. Nowa identyfikacja wizualna będzie miała więc za zadanie pokazać użytkownikom, że wszystkie wyżej wymienione produkty należą do jednej firmy.
W jaki sposób dokładnie? Otóż, nowe logo Facebooka będzie występować w różnych wersjach kolorystycznych dopasowanych do konkretnego serwisu.
Bez zmian pozostanie jednak logo samego portalu społecznościowego.
Źródło: https://www.theverge.com
Twitter uruchamia “Privacy Center”
Twitter podejmuje kolejne działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa danych. Platforma decyduje się na uruchomienie Centrum Prywatności Twittera, aby zwiększyć komunikację pomiędzy użytkownikami a platformą.
Nowo utworzone Centrum, informować będzie w jaki sposób dane są zabezpieczane, gromadzone i wykorzystywane na platformie oraz o sposobach kontroli dla użytkownika odnośnie przekazywanych informacji o sobie.
W zeszłym tygodniu Twitter za pośrednictwem swojego konta Twitter Safety, poinformował, że nie będzie konieczne wpisywanie numeru telefonu w celu zabezpieczenia swojego konta. Uwierzytelnianie dwuskładnikowe na platformie będzie odbywać się obecnie za pomocą wiadomości tekstowych, aplikacji uwierzytelniającej oraz kluczy uwierzytelniających. Platforma na początku października zaliczyła wpadkę, kiedy musiała przyznać się do dość poważnego incydentu – numery telefonów oraz adresy e-mail wykorzystywane m.in do dwuskładnikowego uwierzytelniania konta zostały użyte w celach reklamowych. Zdarzenie określone jako „błąd”, naraziło użytkowników na utratę danych.
Źródło: https://www.cyberdefence24.pl
Źródło: https://www.techcrunch.com
Marquard Media Polska zamyka swoje magazyny
Marquard Media Polska ogłosił 13 listopada, że rezygnuje ze wszystkich magazynów prasowych i zwalnia 70 proc. pracowników. Tym samym oznacza to koniec wydawania takich tytułów jak „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Joy” i „Playboy”. Wydarzenie to jest znaczące, ponieważ nigdy jeszcze żaden wydawca w Polsce jednym ruchem nie zamknął wszystkich swoich tytułów prasowych.
Decyzja została uzasadniona niewielką skalą działalności, bardzo konkurencyjnym rynkiem, dużą zależnością od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonałym modelem biznesowym.
W ub.r. przychody Marquard Media Polska zmalały w skali roku o 22,5 proc. do 38,5 mln zł, a strata netto firmy wzrosła z 8,15 do 10,58 mln zł.
Większość magazynów wydawanych przez Marquard Media Polska w bieżącej dekadzie notowała spore spadki sprzedaży. Według danych ZKDP w pierwszej połowie br. średnia sprzedaż ogółem „Cosmopolitan” wynosiła 27 430 egz. (22,7 proc. mniej niż rok wcześniej), „Joy” – 23 362 egz. (po spadku o 29,7 proc.), „Harper’s Bazaar” – 15 567 egz. (17,4 proc. w dół). Natomiast wynik sprzedażowy „Playboya” zmalał w tym okresie o 12,4 proc. do 20 375 egz., a „CKM” o 19,7 proc. do 13 275 egz.
Przewidywalnie, decyzja wydawnictwa zapoczątkuje serię podobnych wydarzeń na rynku medialnym w Polsce.
Eksperci przewidują, że na rynku pozostaną tytuły jakościowe, specjalistyczne, z pomysłem na siebie i unikalną ofertą dla czytelników, a także sprytnie wykorzystujące możliwości technologiczne i umiejętnie budujące swoje cyfrowe wersje.
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl
Nowy algorytm Google – BERT już jest. Jak wpłynie na wyniki wyszukiwania?
BERT – Bidirectional Encoder Representations from Transformers, nowy algorytm Google ma wpłynąć na około 10% zapytań. Google ma rozumieć lepiej natural language, czyli (w wolnym tłumaczeniu) język potoczny użytkowników.
Nowy algorytm ma zacząć interpretować wszystkie elementy frazy długoogonowej wpisywanej w wyszukiwarkę, uwzględniając spójniki, zaimki czy przyimki, których wcześniej nie rozumiał. Teraz ma się to zmienić – na wyniki wyszukiwania będzie wpływać nie tylko każdy element frazy wpisywanej do wyszukiwarki, ale także ich kolejność. Algorytm ma również lepiej rozumieć kontekst wpisywanych słów.
BERT ma także rozwiązać problem dwuznaczności czy wieloznaczności słów wpisywanych w wyszukiwarkę i podawać użytkownikowi wyniki zgodne ze znaczeniem wpisanego słowa. Kwestia dwuznaczności czy wieloznaczności słów wydaje się bardziej dotyczyć wyników w języku angielskim, ale w języku polskim również słów czy wyrażeń dwuznacznych nie brakuje.
Co zatem BERT oznacza dla SEO, a zwłaszcza dla content marketingu? BERT ma służyć lepszemu zrozumieniu treści i dostarczać użytkownikowi jak najbardziej precyzyjnych wyników. Celem BERT-a nie będzie zatem ocena treści per se, jak ma to miejsce w przypadku Pandy.
Źródło: https://searchingjournal.com
Źródło: https://blog.google.com
Universal Music Artists – aplikacja dla artystów wytwórni UM
Wytwórnia Universal Music udostępniła aplikację o nazwie Universal Music Artists. Dzięki niej twórcy i wykonawcy nagrywający dla Universal Music mogą śledzić w jednym miejscu statystyki dotyczące odtworzeń w muzycznych serwisach streamingowych, a także dane pochodzące z platform społecznościowych. W aplikacji artyści oraz menedżerowie związani współpracą z wytwórnią Universal Music mogą śledzić statystyki ze Spotify, Apple Music, Amazon, YouTube, jak również z Facebooka, Instagrama i Twittera. UMA ma umożliwiać artystom bieżącą obserwację najważniejszych statystyk z poziomu jednego miejsca.
W Universal Music Artists artyści i managementy będą mieli dostęp również do bardziej rozbudowanych statystyk oraz analiz poszczególnych utworów i klipów, dostępne są informacje o Top 40 piosenkach artysty. Istnieje też możliwość sortowania wg. przekaźnika, kraju jak i również sprawdzanie wyświetleń na YouTube oraz informacje o zaangażowaniu w serwisach streamingowych.
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl
10 mln użytkowników na starcie w Disney +
Disney poinformował, że w ciągu pierwszych dwóch dni od uruchomienia serwisu Disney+ pozyskał on 10 mln subskrybentów. Koncern zapowiada, że do 2024 platforma będzie miała od 60 do 90 mln użytkowników a według analityków w 2025 roku może ich być ponad 100 mln.
Serwis VoD Disney+ zadebiutował we wtorek 12 listopada br. pojawiając się na razie jedynie na trzech rynkach, w USA, Kanadzie i Holandii. Od 19 listopada usługa trafi również do Australii, Nowej Zelandii i Puerto Rico.
Według zapowiedzi, 31 marca 2020 r. Disney+ ma zostać wprowadzony w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii i we Włoszech. Termin premiery serwisu w Polsce jest wciąż nieznany.
Obecnie w ramach abonamentu Disney+ oferuje w bibliotece prawie 500 filmów oraz 7,5 tys. odcinków seriali i programów.
Źródło: Disney
Instagram wprowadza funkcję Reels pozwalającą nagrywać teledyski.
Reels jest platformą, za pomocą której użytkownicy Instagrama mogą nagrywać własne amatorskie teledyski z wykorzystaniem gotowych podkładów muzycznych, podobnie jak dzieje się to obecnie w wypadku popularnej aplikacji TikTok. Materiał maksymalnie może mieć 15 sekund i może być udostępniany bezpośrednio na Stories.
Funkcja jest na razie dostępna w Brazylii ale według nieoficjalnych zapowiedzi, w nadchodzących miesiącach będzie stopniowo udostępniana szerzej.
Liczba użytkowników Instagrama wynosi globalnie ponad miliard miesięcznie, co w dalszej perspektywie może stanowić realne zagrożenie dla lidera aplikacji TikTok.
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl
Wzrost zaufania i przejrzystości w programmatic dzięki Sellers.json
Po raz pierwszy reklamodawcy mogą sprawdzić, czy giełda reklam (Ad Exchange) pozyskuje zasoby reklamowe bezpośrednio od wydawcy, dzięki narzędziu sellers.json wprowadzonemu przez IAB Tech Lab.
Ilekroć reklamodawcy kupują reklamy w modelu programatycznym, droga do uzyskania danego wyświetlenia, jest wypełniona giełdami reklam, które sprzedają w imieniu wydawców i tymi, które odsprzedają wyświetlenia z innych giełd. Często prowadzi to do duplikacji aukcji, z których każda licytuje to samo pojedyncze wyświetlenie w witrynie wydawcy. W rezultacie reklamodawcy zwykle nieświadomie licytują się przeciwko sobie, podnosząc cenę, którą płacą.
Sellers.json umożliwia kupującym poznanie kim są podmioty, które są bezpośrednimi sprzedawcami lub pośrednikami w sprzedaży reklam. Dzięki temu rozwiązaniu kupujący będą mieli pewność, że nie są oszukiwani przez podejrzanych graczy, nieupoważnionych do odsprzedaży zasobów reklamowych wydawcy.
Źródło: https://digiday.com
Nowa usługa Facebook Pay
12 listopada portal społecznościowy Facebook udostępnił użytkownikom możliwość korzystania z usługi Facebook Pay, która w szybki, wygodny i przede wszystkim bezpieczny sposób pozwala na dokonywanie wszelkich płatności. Za jej pomocą można m.in. przekazywać darowizny na różnego rodzaju cele, dokonywać płatności w aplikacji, przesyłać sobie pieniądze lub dokonywać zakupów na Facebook Marketplace. Usługa ta stopniowo wprowadzana w pierwszej kolejności rozpoczęła się na serwisach Facebook i Messenger. Z czasem obejmie ona także płatności na Instagramie oraz WhatsApp, co pozwoli na spójne kontrolowanie płatności dokonywanych przez użytkowników pomiędzy serwisami.
Usługa ta została zaprojektowana w taki sposób, aby bezpiecznie przechowywać numery kart i kont bankowych, a także monitorować nieautoryzowane aktywności w celu wykrywania oszustw. Obsługuje ona zarówno karty kredytowe, debetowe oraz PayPal.
Możliwość korzystania z usługi jest dla użytkowników dobrowolna. Po odpowiednim jej skonfigurowaniu w ustawieniach aplikacji lub witrynie Facebooka i wyborze metody płatności, za każdym razem, gdy użytkownik będzie chciał dokonać płatności będzie mógł skorzystać z Facebook Pay.
Źródło: https://about.fb.com
Wirtualna rzeczywistość jako skuteczne narzędzie komunikacji
Rok 2020 ma zostać swoistym poligonem doświadczalnym dla technologii wirtualnej rzeczywistości (AR). Zdolność zapewnienia lepszych wrażeń komunikacyjnych ma dotknąć wszystkiego, od miejsc pracy, przez wydarzenia, aż po sposób w jaki komunikujemy się z ludźmi na całym świecie.
Apple, Google i Facebook dokonały poważnych inwestycji, których skutkami są: Spark AR Studio na Facebooku, Web AR czy okulary Apple AR. To wszystko przyczyniło się do zwiększenia dostępności oraz urealnienia narzędzia, które marki mogą zacząć uwzględniać w swoich strategiach komunikacyjnych.
Pierwsze brandy zdecydowały się już na wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości. IKEA stworzyła “IKEA Place”, która pozwala nam na umeblowanie własnej przestrzeni (https://youtu.be/UudV1VdFtuQ). Drugą głośną akcją są działania Starbucks Cup Magic, czyli świąteczne filtry, aktywowane za pomocą kubków z limitowanej edycji (https://youtu.be/n7dEshkTri4).
Rozwój AR ustanawia nowy benchmark tolerancji i wymagań wśród konsumentów. Możemy spodziewać się, że coraz więcej marek zacznie korzystać z oferowanych możliwości.