Aktualizacja Warunków korzystania z usług Facebooka

W minionym miesiącu Facebook ogłosił aktualizację Warunków korzystania z usług. Aktualizacje nie dotyczą jednak zmian zobowiązań i zasad, ale wyjaśniają, w jaki sposób platforma zarabia pieniądze i wykorzystuje dane osobowe. Tłumaczy także prawa, jakie przysługują ich użytkownikom. 

Czego dowiemy się z aktualizacji warunków Facebooka?

  1. W jaki sposób Facebook zarabia pieniądze. Nie pobiera opłat od użytkowników za korzystanie ze swoich produktów, ponieważ zarabia na  reklamach opłacanych przez firmy i organizacje.
  2. Co dzieje się z treściami, które są usuwane z powodu naruszenia zasad i warunków korzystania z serwisu.
  3. Co dzieje się z usuniętymi (z naszej własnej woli) treściami. Po usunięciu treść ta przestaje być widoczna natychmiast, ale w systemach Facebooka może pozostać do 90 dni.
  4. Jak działają prawa własności intelektualnej. Kiedy udostępniamy zdjęcia i filmy, nadal jesteśmy właścicielami praw własności intelektualnej. Udostępniając je, udzielamy pozwolenia do wyświetlania treści, ale to uprawnienie kończy się w momencie, gdy ją usuniemy.
  5. Dlaczego wyświetlane są nam konkretnie takie, a nie inne reklamy i posty. Po to, aby pomóc użytkownikom zrozumieć i kontrolować to, co widzą.

Czemu Facebook odświeża warunki korzystania z serwisu?

Odświeżenie zasad jest wynikiem współpracy Facebooka z Europejską Siecią Współpracy Ochrony Konsumentów, ciągłych rozmów z organami regulacyjnymi, decydentami i ekspertami ds. Ochrony konsumentów na całym świecie, ale też efektem stałego zaangażowania giganta w zwiększanie przejrzystości komunikatów i kontrolowanie informacji.

Zaktualizowane warunki zaczną obowiązywać wszystkich na Facebooku na całym świecie 31 lipca 2019 roku. Podgląd zmian można znaleźć na stronie Warunki Korzystania z usług.

Facebook obiecuje także, że nie przestanie pracować nad tym, aby pomóc ludziom zrozumieć, jak działa ich firma, w jaki sposób wykorzystuje zostawiane przez nich dane oraz jak mogą je kontrolować. 

Źródło: https://newsroom.fb.com