Źródło graficzne: freepik.com
Microsoft ogłosił aktualizacje zasad reklamowych, które zaczynają obowiązywać od 1 lipca. Zmiany dotyczą głównie sektorów zdrowia i hazardu.
Jakie są nowe zasady?
- Reklamy witamin i suplementów dostają zielone światło – Sieć Microsoft Audience Network teraz pozwoli na reklamy witamin i suplementów, ale przekaz reklamy musi być prawdziwy. Strony docelowe muszą być stronami produktów, a nie “advertorialami” lub treściami wideo.
- Reklamy hazardowe są teraz zatwierdzone – Marketerzy z sektorów hazardu i zakładów mogą teraz umieszczać reklamy w sieci Microsoft Audience Network. Reklamodawcy muszą posiadać licencję na rynek, na który chcą dotrzeć.
- Reklamy hazardowe w Belgii są zakazane – Od 1 lipca Microsoft będzie egzekwować lokalne prawa dotyczące zakazu reklamowania hazardu.
- Ograniczenia na reklamy hazardowe w Irlandii – Microsoft wprowadza ograniczenia czasowe na reklamy hazardowe w Irlandii.
- Zakaz na reklamy badań klinicznych – Od 1 sierpnia Microsoft wprowadza globalny zakaz na reklamy promujące badania kliniczne lub eksperymentalne leczenia we wszystkich typach reklam.
Firma Microsoft wyjaśniła, w jaki sposób te aktualizacje wpłyną na konta Microsoft Ads:
- Brak akceptacji reklam i komponentów reklam – w tym słów kluczowych, treści reklam i stron docelowych nierealizujących tych założeń.
- Odrzucenia reklamodawców lub produktów nierealizujących tych założeń.
- Wprowadzenie polityki trzech naruszeń i natychmiastowa kara zawieszenia za rażące naruszenia – w tym przypadku Microsoft rozjaśnił te zasady.
Firma Microsoft stwierdziła, że zmiany mają na celu zapewnienie większej widoczności dla reklamodawców i użytkowników. Aktualizacja zasad reklamowych jest też naturalnym procesem dostosowywania się do postępujących zmian legislacyjnych i wymagań z tym związanych.
Źródło: https://about.ads.microsoft.com/en-us/policies/home