Amazon wdraża generowanie graficznych kreacji poprzez AI 

Źródło graficzne: Freepik.com

Generowanie zdjęć AI w kampaniach Sponsored Display na Amazon

Amazon uruchomił wersję beta generowania obrazów AI dla reklamodawców korzystających z formatu Sponsored Display na pięciu europejskich rynkach (DE, FR, ES, IT, UK) oraz rynkach Ameryki Północnej. Wdrożenie powszechnego dostępu do nowego rozwiązania nastąpiło po inicjalnym uruchomieniu jego bety dla wybranych użytkowników w październiku 2023 roku. 

Format Sponsored Display pozwala na kierowanie graficznych kreacji reklamowych w obrębie serwisu Amazon do konsumentów. Oferowane rozwiązanie AI ma ułatwić tworzenie wizualnie atrakcyjnych kreacji graficznych przez sprzedawców, którzy dysponują tylko podstawowymi zdjęciami i produktów.

Nowe możliwości kreacji graficznych

Sprzedawca, który posiada wyłącznie zdjęcia produktu na białym tle, będzie w stanie tworzyć kreacje ukazujące jego produkt w wybranym kontekście lifestylowym, przy minimalnym nakładzie pracy. Tym samym, sprzedając np. ozdoby świąteczne i posiadając wyłącznie zdjęcia samego produktu, możemy użyć generowania obrazów AI oferowanego przez Amazon i natychmiast stworzyć kreacje ukazujące produkt w zimowej i śnieżnej scenerii, adekwatnej do charakteru sprzedawanego produktu. 

Za pomocą promptu można określić pożądany wygląd kreacji reklamowej. Dodatkowo możliwe jest określenie motywu przewodniego generowanego obrazu z predefiniowanej listy motywów – np. „elegancki” lub „minimalistyczny”. Podgląd utworzonej kreacji umożliwia wyświetlenie jej przy użyciu różnych współczynników proporcji. Wszystkie wygenerowane obrazy można zapisać do biblioteki zasobów i wykorzystać w ramach formatu Sponsored Display. 

Źródło:
https://advertising.amazon.com/en-gb/resources/whats-new/ai-image-generation-for-sponsored-display

https://www.aboutamazon.com/news/innovation-at-amazon/amazon-ads-ai-powered-image-generator