Ametyst – nowe narzędzie do precyzyjnego planowania kampanii telewizyjnych

Ametyst jest narzędziem do planowania i kupowania kampanii telewizyjnych  dla firm z branży FMCG opracowanym przez GfK i Nielsen Media Polska.  Powstało z potrzeby bardziej precyzyjnego targetowania oraz optymalizacji kosztów dotarcia reklam do odbiorcy.

Funkcje narzędzia Ametyst

Narzędzie analizuje dane oraz umożliwia trafienie z przekazem do tzw. heavy buyers, czyli do osób, które faktycznie kupują produkty z danej kategorii. 

Ametyst łączy dane zakupowe Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia i dane telemetryczne od Nielsen Media. Opiera się na metodzie wyszukiwania i dopasowania osób zbliżonych demograficznie oraz pod względem zachowania konsumentów i ich korzystania z TV.  W efekcie można uzyskać informacje na temat wartości zakupów w poszczególnych kategoriach lub w konkretnych markach. Końcowe wyniki mogą zostać poddane analizie w programie z dostępem do danych mediowych.

Źródło:  https://marketingprzykawie.pl/espresso/ametyst-nowe-wspolne-narzedzie-planowania-kampanii-telewizyjnych-gfk-nielsen-media-polska/