Brand w odpowiednim miejscu i czasie dzięki kampanii DOOH: case study Heineken Holandia

Holenderskie uniwersytety co roku organizują dla nowych studentów tydzień wprowadzający oprowadzając ich po mieście.  Chcąc nawiązać kontakt z nowicjuszami w Amsterdamie, Heineken przeprowadził miejską kampanię promującą aplikację do dostarczania piwa.

Gdzie w tym wszystkim był digital outdoor?

Do zaplanowania spersonalizowanych kreacji marki wykorzystano harmonogram zajęć i wydarzeń na uniwersytecie. Komunikaty były dostosowane do konkretnego punktu wycieczki oraz skierowane do nowych studentów 

Gdy uczniowie przemierzali miasto, reklamy były kierowane na ekrany w pobliżu wydarzeń. Po ich zakończeniu, kreacja przechodziła na ekrany w kolejnych punktach spotkań zgodnie z harmonogramem. Dopasowując godziny i miejsca do harmonogramów wydarzeń, Heineken był w stanie dotrzeć do uczniów przez cały dzień.

Spersonalizowana akcja Heinekena

Dzięki niestandardowej, spersonalizowanej kampanii outdoorowej marka zostanie zapamiętana przez odbiorców, którzy z pewnością zauważyli, że Heineken był z nimi w odpowiednim miejscu i czasie. Studenci sięgając po piwo mogą mieć pozytywne skojarzenie z marką, która “towarzyszyła im” w ich wycieczce po mieście.

Przewagą kampanii digital outdoorowych nad standardowymi jest możliwość zmiany spotów, dostosowanych do sytuacji, w czasie rzeczywistym. Zmiana spotów nie wymaga od reklamodawcy dodatkowych kosztów.

Źródło: https://broadsign.com/blog/4-creative-uses-of-dooh-to-inspire-your-next-campaign-featuring-sage-archer