CG influencer – czyli computer generated influencer

Czym jest CG social media influencer?

CG influencer to wygenerowany przez komputer sztuczny influencer. CG influencers nie mogą nagrywać materiałów ani zabierać głosu, ale w roli modeli  sprawdzają się świetnie. Można ich ubrać w cokolwiek chcemy, wrzucić na TikToka czy sfotografować na okładkę magazynu. Zwłaszcza w erze pandemi użycie CG influencerów jest ciekawą alternatywą pozwalająca obejść odgórne ograniczenia. Dla przykładu stworzona przez Japońską spółke Aww Inc. kreacja Imma widoczna na zdjęciu może poszczycić się 300.000 obserwujących na Instagramie a także podpisanymi umowami z Porsche czy Diorem.

Przyszłość, potencjał i korzyści wynikające z zastosowania CG social media influencerów

Użycie CG influencerów, na pierwszy rzut oka nie do odróżnienia od ludzi, pozwala na znaczną redukcję kosztów. W dodatku ich użyteczność dla firmy jest znacznie większa niż ludzkich influencerów. CG influencerzy nigdy sie nie zestarzeją, mogą być w wielu miejscach w tym samym czasie i zrobią dla firmy dosłownie wszystko, Przyszłość pokaże, czy ich zastosowanie stworzy odrębną nisze na rynku i czy ludzie będą w stanie zaakceptować nie-ludzi na wielką skalę. Niemniej istotne i ciekawe będzie podejście prawne w stosunku do nich. Nowe regulacje mogą wymusić na producentach zaznaczenie, czy influencerzy są istotami ludzkimi.