Clubhouse Payments – możliwość nagradzania ulubionych twórców
Nowa platforma społecznościowa Clubhouse na początku kwietnia umożliwiła dokonywanie płatności na rzecz ulubionych mówców. Jest to pierwsza i jak na razie jedyna możliwość ich nagradzania, jednak jak wspominają na blogu autorzy aplikacji, nie ostatnia. Wirtualny “napiwek” można zostawić w prosty sposób, wchodząc w profil twórcy i wybierając opcję “Send Money” (dostępną gdy twórca wyrazi taką chęć). Wartym uwagi jest deklaracja Clubhouse. Pomijając opłatę transakcyjną u pośrednika, 100% wpłacanej kwoty trafi do twórcy. W pierwszej fazie możliwość dokonywania opłat jest dostępna jedynie dla grupy testowej.
Czym jest Clubhouse?
Clubhouse to platforma społecznościowa dostępna na IOS zbudowana wokół formatu Live Audio – konwersacji, wykładów, wystąpień. W rok od startu, wartość aplikacji jest szacowana przez inwestorów na miliard dolarów. Dynamiczny rozwój zawdzięcza zainteresowaniu w kręgach biznesowych jak i wśród celebrytów. Rozmowy na platformie prowadzili już np. Elon Musk, Oprah Winfrey czy Drake. Charakterystyczną cechą jest ograniczony dostęp – do pokoju dyskusji można się dostać jedynie na zaproszenie. Przyczyniło się to do wykreowania otoczki elitarności wokół członków platformy.