Czego w tym roku spodziewać się po kampaniach na Boże Narodzenie?

Aż 75%* badanych uważa, że marki nie powinny w tym roku tworzyć świątecznych kampanii na Boże Narodzenie według “starego” stylu. Ankietowani chcieliby, żeby działania skupiały się wokół prawdziwych osób opowiadających swoje historie, a nie fikcyjnych charakterów. 63% osób twierdzi, że przeznaczanie na świąteczne kampanie i reklamy ogromnych budżetów jest niestosowne w kontekście pandemii COVID-19.

Czego konsumenci oczekują od reklam świątecznych

Ankieta wskazała także, że dla ponad jednej trzeciej konsumentów kampanie świąteczne są przereklamowane. Odbiorcy sugerując markom przestrzeń na przemyślenie swojego podejścia do ich tworzenia.

Czy marketerzy wezmą pod uwagę deklarowane nastroje? Ciężko powiedzieć. Możemy być jednak pewni, że tegoroczne kampanie będą mocno nawiązywać do wydarzeń z ostatnich miesięcy.

*Ankieta przeprowadzona przez OnePoll i Truman FIlms obejmowała odpowiedzi 2000 dorosłych. 

Źródło: https://www.prweek.com/article/1692160/swerve-socially-distant-santa-focus-joy-pr-pros-christmas-2020