A w nim:
- Pierwsza kobieta za sterami polskiego “Playboya”
- Ostatni „Twój Weekend” z Grand Prix i Tytanowym Lwem na Cannes Lions
- Kampania gamingowa – nowy sposób na dotarcie do młodszej grupy odbiorców
- Quibi – platforma streaming-video będąca przyszłością TV
- Track THIS, czyli sposób na fałszywą historię przeglądania i oszukanie reklamodawców
- Calibra stworzy cyfrowy portfel dla waluty Libra
- TikTok uruchamia nowy komunikator Feiliao
- Aktualizacja Warunków korzystania z usług Facebooka
- Serviceplan Health – pierwsza międzynarodowa sieć agencji wyspecjalizowana w zakresie opieki medycznej
- Adam Kręgielewski i Mateusz Garbarczyk na festiwalu w Cannes
Pierwsza kobieta za sterami polskiego “Playboya”
Na stanowisku redaktor naczelnej polskiego Playboya pojawiła się Anna Mierzejewska – to pierwsza kobieta w historii polskiej edycji obejmująca to stanowisko.
Nowa naczelna w wywiadzie dla Wirtualnych Mediów mówi o zmianie jak o naturalnej kolei rzeczy: “Należy pamiętać, że współczesny świat, również ten widziany z męskiej perspektywy, nie może istnieć bez silnego, kobiecego głosu.”
Motywem przewodnim „Playboya” pod kierownictwem nowej redaktor naczelnej będzie hasło SEKS.MISJA. Jak podaje wydawnictwo, pierwszy człon sloganu ma podkreślać, że erotyzm nadal będzie nieodłącznym elementem pisma. Z kolei „Misja” ma zawierać w sobie obietnicę poruszania na łamach magazynu ważnych i potrzebnych tematów.
Nowa naczelna zapowiada dalszy rozwój w stronę digitalizacji przestrzeni brandu: “Mój poprzednik – Robert Ziębiński zostawił magazyn w świetnej kondycji. Mam zamiar dbać o dalszy rozwój pisma. Mówiąc o platformie i wzmocnieniu brandu miałam na myśli również jego digitalizację. Wyjście do użytkownika poprzez eventy, media społecznościowe, ale również ekskluzywny content. Bardzo istotny jest dla mnie online – chcę nawoływać do dyskusji w internecie, a następnie najciekawsze tematy przenosić na nasze łamy.”
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl
Ostatni „Twój Weekend” z Grand Prix i Tytanowym Lwem na Cannes Lions
Akcja „Ostatni Twój Weekend” zdobyła na gali finałowej festiwalu reklamowego Cannes Lions Grand Prix w kategorii Glass: The Lion for Change oraz Tytanowego Lwa. Nie da się lepiej. Najwyższe nagrody na najważniejszym festiwalu branżowym świata.
W kategorii Titanium nagradzane są najwybitniejsze projekty marketingowe mijającego roku – prowokujące, inspirujące i wyznaczające nowe kierunki w branży.
W kategorii Glass nominowane były projekty z całego świata, które odnoszą się do kwestii uprzedzeń lub nierówności płci. „Ostatni Twój Weekend” to pierwsza w historii konkursu akcja marketingowa z Polski, która była nominowana w tej kategorii.
„Twój Weekend” był najdłużej ukazującym się w Polsce magazynem erotycznym, pełnym zdjęć roznegliżowanych kobiet i seksistowskich tekstów. Opuszcza Cannes z 5 nagrodami na koncie.
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl
Kampania gamingowa – nowy sposób na dotarcie do młodszej grupy odbiorców
Amerykański producent obuwia New Balance znalazł sposób na nawiązanie kontaktu z młodszymi konsumentami. Stworzył kampanię reklamową w oparciu o gaming.
Interaktywna gra „Cloud Jumper” promująca nową linię butów New Balance Fresh Foam polega na odbijaniu królika od chmury do chmury na trampolinach New Balance. Gra ma oddać charakter promowanego produktu.
Reklama będzie widoczna w aplikacji Snapchat oraz Instagram na rynku chińskim, japońskim i amerykańskim.
Źródło: https://www.gartner.com
Quibi – platforma streaming-video będąca przyszłością TV
Z Quibi będzie można korzystać tylko na urządzeniach mobilnych.
Platforma jest dedykowana osobom w wieku 25–35 lat, które w ciągu dnia oglądają treści generowane przez użytkowników na platformach takich jak YouTube, korzystają z mediów społecznościowych lub grają w gry mobilne.
Dostępne produkcje długometrażowe będą podzielone na krótkie części, aby odpowiadały przerwom między reklamami w tradycyjnych programach telewizyjnych.
Uruchomienie Quibi planowane jest na kwiecień 2020 roku.
Źródło: https://qz.com/1569423
Track THIS, czyli sposób na fałszywą historię przeglądania i oszukanie reklamodawców
Mozilla Firefox ogłosił uruchomienie projektu o nazwie Track THIS — narzędzia, które może pomóc oszukać reklamodawców.
Track THIS umożli internautom zmylenie skryptów śledzących, poprzez uruchomienie 100 kart o określonej tematyce, w zależności od wybranego scenariusza.
Do wyboru są cztery scenariusze:
- HYPEBEAST;
- FILTHY RICH;
- DOOMSDAY;
- INFLUENCER.
Efekty będą widoczne błyskawicznie po przejściu na dowolną witrynę – treść wyświetlanych reklam nie będzie odzwierciedleniem faktycznych preferencji internauty, lecz sztucznym scenariuszem wykreowanym przez Track THIS.
Źródło: https://hub.packtpub.com
Calibra stworzy cyfrowy portfel dla waluty Libra
Facebook poinformował o stworzeniu nowej spółki świadczącej usługi finansowe, która wprowadzi na rynek cyfrowy portfel umożliwiający dostęp do nowej globalnej waluty zasilanej technologią blockchain.
Planowane jest także rozszerzenie oferty o dodatkowe usługi, np. płatność za rachunku, zakup produktów za pomocą skanowania kodu lub możliwość poruszania się komunikacją miejską bez konieczności posiadania gotówki na bilet.
Calibra będzie odpowiednio zabezpieczona, tak aby żadne dane na temat jej użytkowników nie zostały udostępnione osobom trzecim. W tym celu wykorzystane zostaną systemy do weryfikacji i przeciwdziałania oszustwom, takie z jakich korzystają banki oraz operatorzy kart kredytowych.
Dodatkowym użytkownicy będą mogli liczyć na wsparcie live w przypadku zgubienia telefonu lub utraty hasła.
Informacje o kontach i dane finansowe klientów Calibry nie będą też wykorzystywane do poprawy targetowania reklam.
Portfel będzie dostępny w aplikacjach Messenger, WhatsApp i jako samodzielna aplikacja. Projekt zostanie uruchomiony najprawdopodobniej w 2020 roku.
Źródło: https://newsroom.fb.com
TikTok uruchamia nowy komunikator Feiliao
TikTok wprowadził na rynek nowy komunikator internetowy służący do przesyłania błyskawicznych wiadomości i posiadający także szereg atrakcyjnych funkcji.
W Feiliao użytkownicy uzyskają dostęp między innymi do grup dyskusyjnych, jak również będą mogli udostępniać zdjęcia, filmy video oraz posty tekstowe.
Aplikacja będzie posiadać funkcję rozpoznawania głosu oraz kamery z efektami specjalnymi, która dostarczy użytkownikom możliwość dodawania naklejek, ścieżek dźwiękowych i stosować różne filtry.
Komunikator będzie dostępny na urządzeniach obsługujących system Android oraz iOS.
Źródło: https://www.firstpost.com
Aktualizacja Warunków korzystania z usług Facebooka
W minionym miesiącu Facebook ogłosił aktualizację Warunków korzystania z usług. Aktualizacje nie dotyczą jednak zmian zobowiązań i zasad, ale wyjaśniają, w jaki sposób platforma zarabia pieniądze i wykorzystuje dane osobowe. Tłumaczy także prawa, jakie przysługują ich użytkownikom.
Czego dokładnie się dowiemy?
- W jaki sposób Facebook zarabia pieniądze. Nie pobiera opłat od użytkowników za korzystanie ze swoich produktów, ponieważ zarabia na reklamach opłacanych przez firmy i organizacje.
- Co dzieje się z treściami, które są usuwane z powodu naruszenia zasad i warunków korzystania z serwisu.
- Co dzieje się z usuniętymi (z naszej własnej woli) treściami. Po usunięciu treść ta przestaje być widoczna natychmiast, ale w systemach Facebooka może pozostać do 90 dni.
- Jak działają prawa własności intelektualnej. Kiedy udostępniamy zdjęcia i filmy, nadal jesteśmy właścicielami praw własności intelektualnej. Udostępniając je, udzielamy pozwolenia do wyświetlania treści, ale to uprawnienie kończy się w momencie, gdy ją usuniemy.
- Dlaczego wyświetlane są nam konkretnie takie, a nie inne reklamy i posty. Po to, aby pomóc użytkownikom zrozumieć i kontrolować to, co widzą.
Odświeżenie zasad jest wynikiem współpracy Facebooka z Europejską Siecią Współpracy Ochrony Konsumentów, ciągłych rozmów z organami regulacyjnymi, decydentami i ekspertami ds. Ochrony konsumentów na całym świecie, ale też efektem stałego zaangażowania giganta w zwiększanie przejrzystości komunikatów i kontrolowanie informacji.
Zaktualizowane warunki zaczną obowiązywać wszystkich na Facebooku na całym świecie 31 lipca 2019 roku. Podgląd zmian można znaleźć na stronie Warunki Korzystania z usług.
Facebook obiecuje także, że nie przestanie pracować nad tym, aby pomóc ludziom zrozumieć, jak działa ich firma, w jaki sposób wykorzystuje zostawiane przez nich dane oraz jak mogą je kontrolować.
Źródło: https://newsroom.fb.com
Serviceplan Health – pierwsza międzynarodowa sieć agencji wyspecjalizowana w zakresie opieki medycznej
Grupa Serviceplan rozszerza swoją wiedzę z zakresu opieki zdrowotnej, dzięki wprowadzeniu nowej międzynarodowej marki: „Serviceplan Health”.
Zdjęcie (od lewej): Mike Rogers, Jola Mazurek i Florian Bernsdorf
Serviceplan Health będzie zarządzana przez partnerów w całej Europie, w tym; w Niemczech, Polsce, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Belgii, Hiszpanii i Rosji.
Podstawą działalności będzie wprowadzanie na rynek marek medycznych oferując im w pełni zintegrowaną ofertę komunikacji i obsługi kreatywnej.
Źródło: https://www.serviceplan.com
Adam Kręgielewski i Mateusz Garbarczyk na festiwalu w Cannes
Adam Kręgielewski z Labcon i Mateusz Garbarczyk z Value Media reprezentowali Polskę w międzynarodowym konkursie Young Lions w kategorii Media, organizowanym w ramach Cannes Lions International Festival of Creativity. Wcześniej Adam i Mateusz wygrali ogólnopolskie eliminacje Young Creatives, przedstawiając koncepcję na wielkanocną kampanię dla fundacji Podzielmy się.
Uczestnictwo w Festiwalu w Cannes było dla nich nie tylko szansą na sprawdzenie swoich sił w międzynarodowym konkursie, ale przede wszystkim okazją do poszerzenia wiedzy i zebrania nowych inspiracji, a także spojrzenia z dystansu na codzienną pracę.
Festiwal w Cannes skupia się na roli kreatywności w działaniach reklamowych, która w połączeniu z innowacją i efektywnością mediową wpływa na wzrost biznesowy.
Relację Adama i Mateusza z Festiwalu w Cannes można obejrzeć na Instagramie Group One.
Źródło: własne
Dziękujemy