Wchodzą w życie opłaty zapowiadane już jakiś czas temu przez Google.
Nowe regulacje podatkowe zostały wprowadzone w Wielkiej Brytanii, Francji, Indiach, Hiszpanii, Włoszech, Austrii i Turcji, co łączy się z wyższym kosztem operacyjnym. Podatek cyfrowy obejmuje największe firmy technologiczne m.in. Google. Dodatkowe opłaty wchodzą w życie z dniem 1 października 2021 roku i będą dotyczyć reklam kupowanych w ramach systemu Google Ads i Youtube w systemie rezerwacyjnym.
Nie realizuje kampanii w tych krajach – czy ta informacja mnie dotyczy?
Tak, ponieważ domyślnym ustawieniem w kampaniach jest kierowanie reklam do “osób znajdujących się w danej lokalizacji” lub “osób, które znajdują się w wykluczonych lokalizacjach, często w nich przebywają lub są nimi zainteresowane”.
Dlatego rekomendujemy, aby dodatkowo powyższe kraje wykluczać z ustawień lokalizacji. Unikniemy wtedy sytuacji, gdy system na podstawie sygnałów od użytkownika zdecydowałby o wyświetleniu reklamy we wspomnianych krajach, co wiązałoby się z dodatkowymi kosztami.