Dojrzałość cyfrowa jedyną drogą do przetrwania na obecnym rynku – artykuł Jacka Józwiaka

Czym jest dojrzałość cyfrowa

Dojrzałością cyfrową określamy miejsce, w którym znajduje się nasz biznes online. To nie tylko kampanie i ich efektywność, ale także świadomość, kontrola i zrozumienie wszystkich zależności.  Pandemia koronawirusa jeszcze mocniej zaakcentowała znaczenie digitalu dla sprawnego prowadzenia firmy. Całej koncepcji przygląda się z bliska w swoim artykule Head of Marketing Platforms w SalesTube, Jacek Józwiak.

Dojrzałość cyfrowa według Google’a

Google’a i Boston Consulting Group przygotowali framework, który zakłada cztery etapy dojrzałości:
– Powstający (medio-centryczny)
– Zauważalny (tech-centryczny)
– Połączony (data-centryczny)
– Multi-moment (full data driven)

Każdy z nich można dodatkowo rozpatrywać pod wieloma aspektami: rozwoju organizacji, zarządzania danymi, integracji technologii, automatyzacji działań czy stopnia zaawansowania w poszczególnych kanałach.

Więcej na temat dojrzałości w artykule Jacka Józwiaka.