7 października podczas 46. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE 2019 w Jachrance odbyła się prezentacja rozwiązania pozwalającego na dynamiczne podmienianie reklam (z ang. Dynamic Ad Insertion, w skrócie DAI) na dekoderach operatorów kablowych.
Na czym polega technologia DAI
Technologia DAI polega na tym, że na każdym odbiorniku telewizyjnym i dekoderze podpiętym do sieci internet, możliwe jest wyświetlenie innego, dedykowanego przekazu reklamowego.
Publicznie zaprezentowany prototyp jest przykładem współpracy pomiędzy Telewizją Polską a operatorami: Korbank oraz MatteBOX, którzy świadczą usługi telewizyjne w modelu IPTV. Telewizja Polska w sygnale dostarczanym do operatorów wysyła specjalne znaczniki, które zawierają informację o początku i końcu bloku reklamowego a systemy po stronie operatora w zależności od zdefiniowanego profilu wyświetlają różne reklamy, dostosowane do preferencji widzów w gospodarstwie domowym.
Jaka jest wartość z technologii DAI dla widzów
Wartością dla widzów z zastosowania dynamicznego profilowania reklam jest to, że reklama która zostanie wyświetlona na telewizorach będzie dostosowana do ich oczekiwań i potrzeb. Wartością dla reklamodawców – precyzyjne targetowanie.
Źródło: https://centruminformacji.tvp.pl