Dynamiczny rozwój outdooru w kierunku programatycznym jako naturalne uzupełnienie kampanii prowadzonej online

Zdjęcie: Freepik.com

Bazy danych o konsumentach oraz możliwość dynamicznej podmiany spotów są szansą dla OOH na połączenie światów online i offline.

Długa przerwa pandemiczna z minimalnym udziałem w komunikacji outdooru dała dostawcom do myślenia, że dynamika świata zmusza ich do przyspieszenia rozwoju medium w kierunku digital, co będzie stanowiło naturalne uzupełnienie kampanii online.

Dzięki bazom danych i możliwościom targetowania, tradycyjny outdoor powoli przekształca się w programatyczny, łącząc świat offline z online. Pozwala to na wykorzystanie zalet obu sfer. W przypadku tradycyjnego outdooru: obecności w przestrzeni miejskiej (zarówno kampanie wizerunkowe, jak i sprzedażowo – kierunkowe) oraz w przypadku digitalu: jak targetowanie reklam do konkretnej TG wraz z dynamiczną podmianą spotów lub emisją dedykowanej kreacji.

Zmiany w mobilnych systemach operacyjnych (w tym ograniczenia prywatności) sprawiły, że dedykowane kanały mobilne stały się bardziej kłopotliwe w kierowaniu reklam, przez co OOH stał się jeszcze bardziej atrakcyjnym kanałem dla firm i marketerów, którzy chcą usprawnić swoje kampanie.

Źródło 1: https://www.digitalsignagetoday.com/articles/ooh-future-is-bright-fueled-by-programmatic-mobile-metaverse/