Naturalnym wynikiem wprowadzonych ograniczeń rozprzestrzeniania się pandemii COVID-19 było ogromne zwiększenie ruchu w sklepach internetowych. Według raportu ExpertSender „Zakupy online w Polsce 2020”, prawie 80%. Polaków z dostępem do internetu robi tą drogą zakupy, a 50 % z nich wydaje w sklepach internetowych ponad 300 zł miesięcznie. Już w 2020 r ponad 17% badanych kupowało w sklepach internetowych kilka razy w tygodniu, a ponad 4% robiło to codziennie.
Gwałtowny wzrost liczby sklepów internetowych
Rynek odpowiedział na te potrzeby. Według badań A Dun & Bradstreet Company, na początku stycznia 2021 w Polsce było zarejestrowanych blisko 44,5 tys. sklepów internetowych, czyli o 21,5 % więcej niż w 2020 r. Po trzech miesiącach 2021 r. liczba ta wzrosła o kolejne 2 tys., obecnie w Polsce zarejestrowanych jest 46,5 tys. sklepów internetowych. W sumie w pierwszym kwartale 2021 r. Polacy zarejestrowali 3,4 tys. nowych sklepów online, ale w tym czasie 1,4 tys. zostało wykreślonych z KRS. Eksperci z Dun & Bradstreet A Dun & Bradstreet Company przewidują, że na koniec 2021 r. liczba sklepów internetowych może sięgnąć nawet 55 tys.
Jakie to ma konsekwencje dla aktualnych e-commerców?
Wraz ze wzrostem liczby sklepów na rynku e-commerce, należy spodziewać się większej konkurencji i wydatków w mediach płatnych, a walka o klienta będzie coraz trudniejsza.
Źródło: https://expertsender.pl/blog/jak-bardzo-urosl-polski-e-commerce-w-i-kwartale-2021-roku