E-commerce w Europie nie zwalnia tempa
W czasie pandemii handel online rozwijał się bardzo dobrze, można powiedzieć, że zawdzięcza to ograniczeniom, jakie płynęły z obostrzeń, wprowadzanych przez kraje europejskie, oraz obaw konsumentów przed covidem.
Z najnowszego raportu PayPal o rynku e-commerce w Europie wynika, że ma się bardzo dobrze i nie zwalnia tempa. Okazało się, że ta branża jest zupełnie odporna na zmienność rynkową, co pokazują badania przeprowadzone na ponad 13 tys. europejskich konsumentach – w tym także Polakach. Na szczególną uwagę zasługują zachowania e-zakupowe Polaków, na tle zwyczajów, które są inne niż pozostałych mieszkańców Europy.
Obecnie większość Europejczyków nie wyobraża sobie robienia codziennych zakupów wyłącznie w sklepach stacjonarnych. Dwie trzecie z nich kupuje w sklepach internetowych przynajmniej raz w tygodniu, co się przekłada na średnio to 3,7 transakcji per capita. Mieszkańcy Holandii wiodą w tym prym, gdyż aż 78% z nich robi zakupy online co najmniej raz w tygodniu lub częściej, co daje średnio 3,4 zamówień w ciągu tygodnia. Dużym zaangażowaniem w tej dziedzinie wykazują się również polscy konsumenci, z których 67% korzysta z zakupów internetowych równie często.
Rozwiązania technologicznie umożliwają szybkie i bezproblemowe zakupy w sieci
Starsi jak i młodsi mieszkańcy starego kontynentu wybierają płatności online za towary
i usługi, wydają w sieci 342 EUR miesięcznie. Polacy nie odbiegają od średniej europejskiej, ponieważ wydajemy średnio tylko trochę mniej, bo 339 EUR, co daje ok
1 630 zł. Analizując, co polscy konsumenci kupują najczęściej online, można wyciągnąć wniosek, że jesteśmy pewnymi rodzaju rekordzistami. Kupujemy znacznie więcej kosmetyków niż inne kraje europejskie, a dodatkowo częściej kupujemy ubrania online oraz opłacamy rachunki w sieci. Warto podkreślić, że europejscy konsumenci w 2022 roku preferowali robić zakupy z pomocą urządzeń mobilnych (50% badanych), jednak wielu z nich korzystało również z komputerów stacjonarnych i laptopów (42%).
Zróżnicowanie metody płatności, takie jak szybkie przelewy czy płatności mobilne, uważane są za największe zalety zakupów w sieci, ponieważ zapewniają wyższy poziom wygody. Polacy lubią szeroki wybór sposobów płacenia.
Źródło: https://ecommercenews.eu/europeans-shop-online-for-340-euros-a-month/