Cała kwota zostanie podzielona pomiędzy różnych twórców, którzy dostarczają treści na Facebooku oraz Instagramie. Na obu platformach zostaną wprowadzone konkretne funkcje oraz tak zwane kamienie milowe, których zdobycie będzie nagradzane. Przykładowo, jeśli twórca regularnie udostępnia swoje live’y, może liczyć na premię. Mark Zuckerberg zapowiedział, że do końca roku planuje stworzyć dedykowane miejsce dla twórców, w którym będą mogli śledzić swoje zarobki z platform.
Kolejna próba gonienia konkurencji przez Facebooka
To nie jest pierwsza próba gonienia konkurencji przez Facebooka. Pod koniec poprzedniego roku, największa platforma social media na świecie przeznaczyła 10 milionów dolarów za korzystanie z Facebook Gaming, co było próbą podebrania użytkowników Twitcha.
Największym rywalem Facebooka jest jednak TikTok, który niedawno przekroczył próg 3 miliardów pobrań aplikacji (jako jedyny poza Facebookiem) i wydaje się być bardziej naturalnym środowiskiem dla influencerów. Według raportu filmy SignalFire co najmniej 50 milionów ludzi na całym świecie uważa się teraz za twórców treści i jest to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów małego biznesu.
Źródło: https://www.nytimes.com/2021/07/14/technology/facebook-payments-creators.html