Facebook pracuje nad usprawnieniem i rozwojem komunikacji głosowej. Decyzję motywuje wzrostem popularności tej formy rozmów w sieci oraz jej wygodą i inkluzywnością. Zmiany mają objąć możliwość dodania do wiadomości dodatkowych dźwięków (dzwonki, odgłosy natury), ale też wprowadzenie bardziej zaawansowanych narzędzi.
Soundbites – nowy rodzaj wiadomości głosowych od Facebooka
Gigant z Doliny Krzemowej tłumaczy, że chce podnieść jakość nagrywanych komunikatów – niezależnie od tego, czy będa to poważne rozmowy w dużym gronie, czy wiadomości wysyłane w biegu. Pierwszym krokiem jest przygotowanie “kieszonkowego studia dźwięku”, czyli zestawu narzędzi do edycji nagrań. Mają one pomóc stworzyć zupełnie nowy rodzaj wiadomości w social mediach – Soundbites, która jest obecnie w fazie testów.
Ruszą podcasty w aplikacji Facebooka
Marc Zuckenberg widzi potencjał rynku podcastów – na jego platformie do grup skupionych wokół słuchowisk należy ponad 35 milionów osób. Jednak do tej pory, aby faktycznie wysłuchać podcastu, trzeba było opuścić Facebooka. Ma się to zmienić, kiedy światło dzienne ujrzy nowa wersja aplikacji, w której twórcy będą mogli dzielić się swoimi produkcjami.
Facebook konkuruje z Clubhouse
Ostatnią zapowiadaną częścią głosowej rewolucji są pokoje do nagrań audio w wersji live, które mają się pojawić w wersji mobilnej i desktopowej do końca lipca. Trudno nie zauważyć podobieństwa do debiutującej niedawno platformy Clubhouse. Jednak w przeciwieństwie do pierwowzoru, pokoje głosowe Facebooka będą dostępne bez specjalnego zaproszenia.
Źródło: https://about.fb.com/news/2021/04/bringing-social-audio-experiences-to-facebook/