Facebook testuje weryfikację kont o licznej publiczności dowodem osobistym

 

Facebook chce weryfikować autentyczność właścicieli stron o licznej publiczności przedstawieniem dowodu osobistego.

Testy wystartowały dwa lata temu

Już w 2018 r. rozpoczęto weryfikować tożsamość osób zarządzających stronami o dużej widowni, a teraz rozszerzono weryfikację tożsamości o popularne profile.  Jak twierdzi gigant z Doliny Krzemowej, chce mieć pewność, że przekazywane treści są wiarygodne i pochodzą od prawdziwych ludzi, a nie botów lub osób chcących ukryć swoją tożsamość.

Możliwe zmniejszenie widoczności postu

Jeśli ktoś zdecyduje się nie weryfikować swojej tożsamości lub podany identyfikator nie będzie pasował do połączonego konta na Facebooku, widoczność takiego postu zostanie zmniejszona.

Jak twierdzą Product Managerowi: ten proces weryfikacji jest częścią ciągłych starań, aby zwiększyć odpowiedzialność na Facebooku i poprawić doświadczenia użytkowników w ich aplikacjach.

Źródło: https://about.fb.com/news/2020/05/id-verification-high-reach-profiles/