W obliczu ogłoszonego przez WHO zagrożenia zdrowia publicznego, Facebook podjął działania mające na celu pomoc w walce z koronawirusem.
Rozpoczął je od wysłania swoich pracowników do domów, co oznaczało dla reklamodawców opóźnione weryfikacje kampanii, wzrost odrzuceń reklam oraz w niektórych przypadkach również zaniżone wyniki.
Facebook wspiera organizacje zajmujące się ochroną zdrowia
Facebook postanowił jednak skupić się na wsparciu globalnych organizacji zajmujących się ochroną zdrowia, udostępniając im za darmo przestrzeń reklamową na swoich platformach. Nie zapomniał także o lokalnych społecznościach, inwestując 100 milionów dolarów w małe przedsiębiorstwa. W ramach ogólnej pomocy Facebook wsparł w badaniach uniwersytety, udostępniając narzędzia do analizy danych oraz rząd i organizacji reagowania kryzysowego nadając bezpłatny dostęp do platformy Workplace. Pełna lista działań dostępna jest w linku: https://about.fb.com/news/2020/03/coronavirus/