Z dniem 1 lipca 2021 roku Facebook wycofuje narzędzie Statystyki grup odbiorców (Audience Insights).
Jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi dla marketerów, które umożliwiało szeroką analizę dowolnej grupy docelowej. AI sprawdzało się idealnie do:
- wyszukiwania różnic pomiędzy dwiema podobnymi grupami docelowymi
- wyszukiwania podmiotów, z którymi warto podjąć współpracę
- wyszukiwania ewentualnej konkurencji
Część funkcjonalności ma zostać przeniesiona do Business Suite Insights.
Również w Menedżerze reklam można popracować nad grupami docelowymi.
Czy Facebook da coś w zamian?
Na razie nie wiadomo o żadnym narzędziu w zastępstwie i trzeba korzystać
z tego, co pozostanie po AI. Jednak można rozejrzeć się za rozwiązaniami poza Facebookiem. Przykładem może być Pinterest, który również posiada narzędzie Pinterest Audience Insights. Pozwala to na analizę followersów oraz zewnętrznych użytkowników przeglądających treści. Snapchat to kolejne wyjście awaryjne z tej sytuacji – mimo ograniczeń, pozwala na analizę statystyk dotyczących demografii, wieku, płci, zainteresowań oraz ‘predefiniowanych odbiorców’. Ci są jeszcze bardziej analizowani przez algorytmy Snapchata, np. wedle gatunku muzyki, filmów czy programów tv.
Źródło: https://www.futurebiz.de/artikel/alternativen-facebook-audience-insights/