Firma Apple swoją aktualizacją systemu utrudnia targetowanie reklam

Aktualizacja iOS 14 zagraża personalizacji reklam?

Facebook ogłosił, że nowa aktualizacja Apple stanowi poważne zagrożenie dla skuteczności kampanii reklamowych. O tych zmianach informuje nas na specjalnym landing page’u zaprojektowanym w formie manifestu przeciwko firmie Apple. 

Poza podstawowymi informacjami na stronie znajdują się wypowiedzi przedstawicieli małych i średnich biznesów, którzy opowiadają o roli reklam na Facebooku w ratowaniu ich działalności podczas pandemii COVID-19.

Na czym polega zmiana w systemie Apple.

Nowa polityka systemu wymaga, by aplikacje wyświetlały zniechęcający komunikat informujący o blokadzie zbierania i udostępniania informacji potrzebnych do tworzenia spersonalizowanych reklam. Jeśli użytkownik nie wyrazi zgody na warunki Apple, zaznaczając je ręcznie w wyświetlonym okienku, będzie widział potencjalnie mniej trafne treści.

Ponad to efekty poszczególnych kampanii mogą ulec pogorszeniu, koszty wzrosną, a reklamodawcom trudniej będzie określić skuteczność ich działań. 

Facebook podkreśla, że chodzi głównie o małe przedsiębiorstwa.

Źródło: https://www.facebook.com/business/apple-ios-14-speak-up-for-small-business