Globalny rynek reklamy ma zwolnić w 2023 roku

Spadek poprzedzony wzrostem

Według raportu WARC, globalne wydatki na reklamę w 2022 roku wzrosną o 8,3 %, na co wpływ mają mieć między innymi Mistrzostwa Świata FIFA. Prognozuje się, że za sprawą sytuacji gospodarczej oraz blokowania 3rd party cookies, w 2023 roku wzrost rynku ma natomiast spaść do poziomu 2,6%, przy czym perspektywa na przyszły rok ma zmniejszyć się o prawie 90 miliardów dolarów.

VOD zyskuje

W tym roku w streamingu wideo można spodziewać się wzrostu wydatków na poziomie 8,4%, a następnie w roku 2023 – 7%. W ramach tych estymacji oczekuje się, że sektor wideo na żądanie wzrośnie jeszcze w tym roku o 8%, a w kolejnym o 7,6%.
Powyższe wyliczenia wskazują, że sektor streamingu odnotuje szybszy wzrost niż cały rynek reklamy w samym 2022 roku, co z kolei potwierdza, że marki, mimo przeciwności, inwestują w reklamę.

Źródło: https://www.mediaweek.com.au/warc-report-ad-spend-to-grow-in-2022-before-slowing-in-2023/; https://campaignme.com/warc-adspend-to-slow-significantly-in-2023/