Google Ads wprowadza korekty sezonowości, które pozwolą na inteligentne określanie stawek w kampaniach search oraz display.
Jak działają strategie Smart Bidding?
Strategie Smart Bidding automatycznie ustalają stawki aby pomóc reklamodawcom poprawić ich skuteczność kampanii Google Ads.
Smart Bidding uwzględniając sezonowość, może napotkać problem w przypadku sytuacji nie wpisujących się w regularne wzorce sezonowości – np. gdy reklamodawca będzie chciał wydać na reklamy więcej.
Od teraz reklamodawcy mogą tworzyć korekty sezonowości, wykonując następujące czynności:
- Zaloguj się na swoje konto Google Ads.
- W prawym górnym rogu kliknij ikonę Narzędzia.
- Z menu rozwijanego wybierz Strategie ustalania stawek w „Wspólnej bibliotece”.
- W sekcji „Strategie ustalania stawek” kliknij Zaawansowane opcje kontroli.
- Wybierz opcję Dostosowania sezonowości u góry.
- Aby utworzyć nową korektę sezonowości, kliknij niebieski symbol plus.
- Nadaj swojemu dostosowaniu nazwę i opis, podaj daty rozpoczęcia i zakończenia wydarzenia oraz wybierz zakres i urządzenia.
- Dostosuj współczynnik konwersji, aby odzwierciedlić szacowaną zmianę współczynnika konwersji.
- Kliknij Zapisz.