Google Analytics 4, czyli nowe podejście Google’a do analityki

Już jest! Od 14 października 2020 r. dostępna jest nowa, ulepszona wersja Google Analytics. Powstała na bazie uruchomionej w zeszłym roku usługi Web + App wychodząc naprzeciw zmieniającej się rzeczywistości.

Nowe możliwości GA4

Nowa usługa Google Analytics 4 umożliwia m.in.: zbieranie danych zorientowane na użytkownika, jeszcze bardziej inteligentne wnioski w oparciu o zaawansowane uczenie maszynowe, głębszą integrację z innymi produktami Google’a, a także bardziej szczegółową kontrolę danych. Google Analytics 4 to także nowa filozofia trackingu, spójna dla wersji web i app oraz całkowicie zmieniona struktura raportowania zorganizowana według cyklu życia użytkownika.

Przyszłość Google Analytics

Od teraz usługa Google Analytics 4 będzie domyślną wersją we wszystkich nowych usługach i to na niej w przyszłości Google będzie koncentrować swoje nakłady w rozwój. Poprzednia wersja (Universal Analytics) pozostanie na razie dostępna dla istniejących usług, jednak Google zachęca do wdrażania równolegle Google Analytics 4, by już teraz korzystać z najnowszych innowacji, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowej implementacji.

Źródło: https://blog.google/products/marketingplatform/analytics/new_google_analytics