Google Cloud z nowym narzędziem customer experience

Nowa funkcja Google

Według Google Cloud i The Harris Poll detaliści tracą około 300 miliardów dolarów rocznie, co spowodowane jest rezygnacją konsumentów z sesji zakupowej po nieudanej próbie znalezienia preferowanego przedmiotu. Odpowiedzią Google na powyższy problem, jest stworzenie funkcji Retail Search, która zapewnia klientom dokładniejsze wyszukiwania podczas zakupów online. 

Czym jest Retail Search

Retail Search jest narzędziem do wyszukiwania detalicznego, które umożliwia sprzedawcom dostarczanie dobrej jakości wyników wyszukiwania na podstawie zapytań dotyczących wyszukiwania szerokiego, obejmuje wyszukiwanie semantyczne, dzięki czemu atrybuty produktów są szybko dopasowywane do zawartości witryny.

Google Cloud Platform (GCP) zyskała szczególną popularność oraz zaufanie w branży ze względu na obawy detalistów, że mogą pomagać Amazonowi w dostarczaniu danych i płatnościach, w wyniku korzystania z AWS. Ponadto, niektórzy detaliści obawiają się, że AWS sabotuje dostępność sprzedawcy w okresach szczytu lub nadaje priorytet wyszukiwaniom Amazon.com. 
Firma Google, oprócz wyszukiwania detalicznego udostępniła inne narzędzia, które pomagają sprzedawcom w ich technologii e-commerce, a klientom ułatwiają zakupy. Dla przykładu, w maju 2021 firma rozszerzyła współpracę z Shopify, dzięki czemu sprzedawcy mogą w łatwy sposób prezentować produkty swoim klientom przy pomocy narzędzi do przeglądania mobilnego. Google, wydała również narzędzie Shopping Graph, które śledzi produkty, sprzedawców, marki, recenzje i informacje o zapasach za pomocą sztucznej inteligencji.

Źródło: https://www.marketingdive.com/news/google-releases-retail-search-tool-to-improve-shopper-discovery/621360/