Google Marketing Live 2024 – Google Ads

Źródło graficzne: Freepik.com

Wiele nowości w kampaniach Performance Max

Google na konferencji Google Marketing Live 2024 przedstawiło szereg nowości dla kampanii Performance Max m.in. z zakresu wsparcia zasobów graficznych. Udostępniona zostanie udoskonalona technologia generowania obrazu, przy jednoczesnej możliwości ustawienia wytycznych dotyczących marki np. koloru czy czcionki i tworzeniu na tej podstawie wielu wariantów. Możliwa będzie również możliwość edycji obrazów poprzez dodawanie i usuwanie obiektów, rozszerzanie tła, czy dostosowywanie formatu do dowolnego rozmiaru, orientacji czy proporcji. Google nawiązało partnerstwo z platformami kreatywnymi takimi jak Canva, co pozwoli na łatwiejszą integrację i eksportowanie zasobów. Jako nowość pojawi się także raport miejsc docelowych z YouTube, aby umożliwić wykluczanie nieefektywnych kanałów. Dodatkowo dostępne będą raporty na poziomie zasobów reklam, co umożliwi lepsze zrozumienie i optymalizację kampanii.

Sieć wyszukiwania bardziej graficzna

Zaobserwować można trend wzrostowy rozwiązań wokół grafik nawet w placementach, które do tej pory wydawały się tekstowe. Takim przykładem jest zapowiadana nowość reklam produktowych w Google Lens oraz Circle to Search. Użytkownicy będą mogli w bardziej interaktywny sposób dzielić się tym, czego szukają poprzez wgranie graficznych danych wejściowych, by następnie otrzymać rekomendację również w postaci płatnych placementów. 

Testowane są już wyniki sponsorowane w tzw. przeglądzie AI – pojawiają się, gdy są one istotne dla prowadzonej konwersacji.  Jest to kolejny placement, który poprzez rekomendację produktu może wspomóc proces decyzyjny użytkownika. 

Źródło:
https://searchengineland.com/google-marketing-live-2024-recap-440702