Google ogłasza wycofanie Optimize i Optimize 360

Zdjęcie: Freepik.com

Google wycofuje narzędzie Optimize, będące częścią Google Marketing Platform

W styczniu Google oficjalnie ogłosił wycofanie jednego z narzędzi należących do stacku Google Marketing Platform – Google Optimize. Produkt służy do testów A/B stron internetowych i ich wybranych elementów np. CTA, a także pozwala monitorować skuteczność w odniesieniu do zdefiniowanych celów. Eksperymenty oraz personalizacje w Google Optimize i Optimize 360 będą mogły być prowadzone do 30 września 2023 roku. Po tym terminie wszystkie zostaną wyłączone. Sam Google informuje:

„Nadal angażujemy się w umożliwienie poprawy doświadczeń użytkowników i inwestujemy w integracje third-party testów A/B dla Google Analytics 4”.

Najprawdopodobniej część funkcjonalności Optimize będzie dalej rozwijana w ramach Google Analytics 4. Już teraz użytkownicy Google Optimize mogą przygotować się na wycofanie narzędzia. W pierwszej kolejności należy zaplanować zakończenie eksperymentów do połowy września lub wcześniej. Kolejnym krokiem powinno być zabezpieczenie danych, czyli pobranie danych historycznych oraz informacji dostępnych jedynie z poziomu interfejsu Optimize. W ten sposób można się przygotować na wycofanie produktu, które odbędzie się jeszcze w tym roku.

Źródło: https://support.google.com/optimize/answer/12979939?hl=en