Google rozpoczyna testy generatywnej AI w wyszukiwarce, a także w reklamach

Materiał graficzny: freepik.com

Google testuje generatywną sztuczną inteligencję (AI) w wyszukiwaniu, zapowiadając duże zmiany w doświadczeniu użytkownika platformy, funkcjach e-commerce i reklamach, zgodnie z postem na blogu. Ogłoszenie zostało również udostępnione na konferencji deweloperskiej Google I/O.  

AI ma wziąć część „ciężkiego podnoszenia” z wyszukiwania, odpowiadając nie tylko za początkowe zapytanie użytkownika w szczegółach, ale także oferując dalsze sugestie i linki, zachowując kontekst z pytania na pytanie. Google zapowiedział, że reklamy pojawią się w dedykowanych szczelinach w AI-generowane odpowiedzi, podobne do tego, jak one powierzchni w konwencjonalnym wyszukiwaniu dzisiaj.

Wyszukiwarka Google napędzana przez SI będzie wyświetlać reklamy w taki sam sposób, jak zwykła strona wyszukiwania. Miejsca reklamowe pojawiają się z etykietą „Sponsorowane” w pogrubionym czarnym tekście, aby odróżnić je od wyników organicznych. Google potwierdził także, że podejmie „przemyślane i odpowiedzialne” podejście do wdrażania reklam.

Wyszukiwanie napędzane przez AI nadal stanowi dostosowanie zarówno dla marek, jak i użytkowników, z dłuższymi odpowiedziami, które kondensują wiele źródeł informacji w konwersacyjnym tonie. Google potwierdził, że wprowadził zabezpieczenia, takie jak ograniczenie rodzajów zapytań, które mogą się pojawić. W poście, na blogu, Google próbował również rozwiać potencjalne obawy wydawców, twierdząc, że odpowiedzi generowane przez AI są zaprojektowane tak, aby pomóc skierować uwagę na źródła zewnętrzne. 

Wprowadzając generatywną AI do wyszukiwarki, jesteśmy zobowiązani do dalszego wysyłania wartościowego ruchu do stron w całej sieci – napisała Elizabeth Reid, dyrektor generalny wyszukiwarki Google, we wpisie na blogu.


Źródło: https://www.marketingdive.com/news/google-tests-generative-ai-search-advertising/649989/