Materiał graficzny: freepik.com
Google testuje generatywną sztuczną inteligencję (AI) w wyszukiwaniu, zapowiadając duże zmiany w doświadczeniu użytkownika platformy, funkcjach e-commerce i reklamach, zgodnie z postem na blogu. Ogłoszenie zostało również udostępnione na konferencji deweloperskiej Google I/O.
AI ma wziąć część „ciężkiego podnoszenia” z wyszukiwania, odpowiadając nie tylko za początkowe zapytanie użytkownika w szczegółach, ale także oferując dalsze sugestie i linki, zachowując kontekst z pytania na pytanie. Google zapowiedział, że reklamy pojawią się w dedykowanych szczelinach w AI-generowane odpowiedzi, podobne do tego, jak one powierzchni w konwencjonalnym wyszukiwaniu dzisiaj.
Wyszukiwarka Google napędzana przez SI będzie wyświetlać reklamy w taki sam sposób, jak zwykła strona wyszukiwania. Miejsca reklamowe pojawiają się z etykietą „Sponsorowane” w pogrubionym czarnym tekście, aby odróżnić je od wyników organicznych. Google potwierdził także, że podejmie „przemyślane i odpowiedzialne” podejście do wdrażania reklam.
Wyszukiwanie napędzane przez AI nadal stanowi dostosowanie zarówno dla marek, jak i użytkowników, z dłuższymi odpowiedziami, które kondensują wiele źródeł informacji w konwersacyjnym tonie. Google potwierdził, że wprowadził zabezpieczenia, takie jak ograniczenie rodzajów zapytań, które mogą się pojawić. W poście, na blogu, Google próbował również rozwiać potencjalne obawy wydawców, twierdząc, że odpowiedzi generowane przez AI są zaprojektowane tak, aby pomóc skierować uwagę na źródła zewnętrzne.
– Wprowadzając generatywną AI do wyszukiwarki, jesteśmy zobowiązani do dalszego wysyłania wartościowego ruchu do stron w całej sieci – napisała Elizabeth Reid, dyrektor generalny wyszukiwarki Google, we wpisie na blogu.
Źródło: https://www.marketingdive.com/news/google-tests-generative-ai-search-advertising/649989/