Pod koniec maja Google poinformowało o nowych standardach jakościowych jakie muszą spełniać wszyscy reklamodawcy na swoich witrynach internetowych.
W związku z tym sprzedawcy, których witryny nie będą spełniać podstawowych wymagań, w obszarach:
- Przydatności
- Pisowni i gramatyki
- Trafności
- Wymagań dotyczących stylu
- Bezpieczeństwa domeny
- Szczegółów produktu
zobaczą w panelu GMC (Google Merchant Center) stan „Witryna wymaga poprawy” po czym i ich konta zostaną zawieszone do czasu spełnienia wymagań.
Pełna lista wymagań: wymagania redakcyjne i jakościowe
Co oznaczają zmiany w Google Shopping Center?
To podejście ma na celu: ochronę użytkowników przed złymi doświadczeniami zakupowymi.
Google chce, aby reklamy sprowadzały użytkowników na produkty i strony docelowe, które są trafne, przydatne i łatwe w interakcji. Ta zmiana również idzie w parze z ostatnimi aktualizacjami algorytmu wyszukiwania wpływającego na wyniki organiczne.
Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/10670168?hl=pl