Rosnący udział connected tv wpłynął na podjęcie działań w kierunku efektywniejszego dotarcia do odbiorców oglądających treści wideo na ekranach telewizorów.
Pandemiczny trend konsumpcji wideo na dużych ekranach wciąż rośnie w siłę. Pomimo końca lockdownu i restrykcji sanitarnych, internauci wciąż decydują się zostać w domu i odtwarzać filmy na urządzeniach connected TV, co szczególnie widoczne jest w przypadku YouTube’a. Treści z tej platformy oglądane są na ekranach telewizorów przez 12 milionów widzów miesięcznie. To między innymi w bardziej efektywnej emisji reklam w aplikacji YouTube na smart TV, mają pomóc nowe rozwiązania oferowane przez Google.
Hasłem tego roku w emisji CTV będzie z pewnością konfigurowalność. Pierwszym, z dwóch rozwiązań, które umożliwia ścisłe dopasowanie do odbiorców i celów kampanii, jest opcja wykorzystania targetowania custom intent. Ta możliwość, dotychczas dostępna na urządzeniach desktop i mobile, charakteryzuje się wysoką jakością wynikająca z “szycia na miarę” segmentów dotyczących intencji zakupowych. Wybranie słów ściśle związanych z reklamowaną marką/produktem/usługą przekłada się na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej.
Kolejnym “customowym” rozwiązaniem jest możliwość stworzenia i zaimplementowania algorytmu custom bidding. Reklamodawcy będą mogli korzystać z funkcji ustalania priorytetów w akcji bidowania poprzez nadanie im odpowiednich rang. Umożliwi to optymalizację pod kątem zakładanych celów — zarówno w kampaniach świadomościowych czy nastawionych na konkretne akcje/konwersje.
Poza konfigurowalnymi narzędziami, które użyteczne są w emisji na ekranach telewizorów, planowana jest także opcja wykorzystania własnych list first-party data czy udostępnień zdefiniowanych przez Google, gotowych profili użytkowników powiązanych z ich zainteresowaniami i intencjami zakupowymi. Decydując się na wyświetlanie spotów za pomocą CTV, reklamodawcy będą także w stanie wybrać do emisji określony system operacyjny (np. Google TV, FireOS).
Źródło: https://support.google.com/displayvideo/answer/13393633
https://www.youtube.com/watch?v=S2GcDPES8xc&feature=youtu.be